قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: معتقدم مبارزه با خطا و تخلف، پیش از آن‌که با برخوردهای قهری میسر باشد، نیازمند تقویت شفاف‌سازی و پیشگیری از زمینه‌های بروز تخلف است.

نسخه نجفی برای مبارزه با تخلفات در شهرداری تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  صادق نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار داشت: در گذشته نه چندان دور، تقاضای پروانه ساختمانی به قدری بود که صدور آن، گاه با نوبت‌بندی صورت می‌گرفت؛ اما امروز، اوضاع تغییر کرده و با کاهش چشمگیر ساخت‌و سازها مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی، برنامه‌های پیشرفت شهر، جز با توسعه زمینه‌های سرمایه‌گذاری و حرکت به سمت درآمدهای پایدار، محقق نخواهد شد.

شهردار تبریز با اشاره به حضور تعیین کننده شهرداری‌ها در عموم شئونات عمرانی و اجتماعی شهر اظهار داشت: متاسفانه بیشتر مجموعه‌های اجرایی، درصدد امتیازگیری از شهرداری هستند، این در صورتی است که در برنامه ششم توسعه، سهم شهرداری راهی خزانه دولت شده و نحوه تزریق آن به عهده دولت گذاشته شده است.

نجفی متذکر شد: شهرداری اساساً باید امسال از محل ارزش افزوده 700 میلیارد تومان دریافت می‌کرد، این در صورتی است که بالاترین رقم دریافتی شهرداری تبریز از این بخش، مربوط به سال گذشته و معادل 120 میلیارد تومان بوده‌است.

شهردار تبریز تاکید کرد: علی‌رغم این محدودیت‌ها، شهرداری تبریز حرکت‌های پرشتاب خود را در حوزه عمران ادامه داده که پیشرفت‌های خیره‌کننده مترو در دو سال گذشته و پروژه‌های مهم عمرانی از آن‌جمله است.

وی شفاف‌سازی را لازمه پیشگیری از زمینه‌های تخلف خواند و افزود: در دو سال گذشته سعی داشته‌ایم کلیه پروژه‌های عمرانی و اقدامات اجرایی را در بستری ارایه دهیم که امکان نظارت توسط شورای محترم و حتی عموم شهروندان، با سهولت بیشتری فراهم باشد.

شهردار تبریز اظهار داشت: معتقدم مبارزه با خطا و تخلف، پیش از آنکه با برخوردهای قهری میسر باشد، نیازمند تقویت شفاف‌سازی و پیشگیری از زمینه‌های بروز تخلف است.

وی از تعرفه به عنوان فرمول ارزشمند رسیدن به بودجه یاد کرد و افزود: شهرداری سعی کرده لایحه تعرفه را با نگاه جامع و دقیق تهیه و تقدیم کند، با این حال، بررسی مجدد این لایحه توسط عزیزان شورا، پشتوانه‌های کارشناسی برنامه و بودجه سال آینده را تقویت خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.