استاندار خراسان‌رضوی گفت: حدود ۳۳ میلیارد تومان برای انتقال آب شرب به شهر سرخس در نظر گرفته شده است.

۳۳ میلیارد تومان برای انتقال آب شرب به سرخس اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری شهرستان سرخس با بیان اینکه شهرستان سرخس یک شهر راهبردی است، اظهار داشت: سرخس دروازه کشور به سمت کشورهای CIS است و ظرفیت‌های گازی، انرژی، حمل و نقل و کشاورزی بسیار زیادی دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مشارکت سیاسی و اجتماعی بالای مردم سرخس گفت: شهرستان سرخس با داشتن 3 هزار دانشجو به یک شهر دانشگاهی تبدیل شده و شاهد رشد مشارکت سیاسی و اجتماعی جوانان سرخس هستیم.

رشیدیان عنوان کرد: با وجود این ظرفیت‌ها نرخ بیکاری در شهرستان سرخس امیدوار کننده نیست.

وی درباره نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی گفت: تا اواخر فصل تابستان نرخ بیکاری در استان خراسان رضوی 14.2 درصد بود که با همت بخش خصوصی نرخ بیکاری در آخر فصل پاییز به 10.8 درصد رسیده و این کاهش 3درصدی نرخ بیکاری در فصل پاییز با توجه به ظرفیت‌های اشتغال استان خراسان رضوی بسیار اهمیت دارد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به ظرفیت‌های شهرستان سرخس اشاره و بیان کرد: پسته‌های کوهی سرخس جزو برندهایی است که می‌توان جهانی شود و روی صادرات آن کار کرد.

رشیدیان با بیان اینکه دولت در حوزه گازرسانی اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: نرخ گازرسانی در خراسان رضوی قبل از سال 1394 مقدار 67 درصد بوده که با اقدامات دولت و برون سپاری صورت گرفته تا پایان سال 94 این مقدار به 84 درصد می رسد که بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اظهار کرد: تبدیل مناطق ویژه اقتصادی به آزاد تجاری در سفر هیئت دولت به خراسان رضوی مطرح شد که با توجه به روند زمان‌بری که این مسئله دارد از ریاست جمهوری درخواست کردیم تا زمان تبدیل شدن منطقه ویژه به آزاد امتیازات ویژه‌‌ای به مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون بدهند.

استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه حمل و نقل ریلی شاهد رشد 180 درصدی حمل و نقل از سرخس به کشورهای آسیای میانه بودیم.

رشیدیان به امتیازات ویژه به مناطق ویژه اقتصادی اشاره و عنوان کرد: یکی از موارد در حوزه حمل و نقل ریلی، رکوردی است که در سال جاری در حمل و نقل از سرخس صورت گرفته و به 576 واگن در روز رسیده است، ضمن اینکه دولت تخفیف 50 درصدی برای حمل و نقل از سرخس به ترکیه را تصویب کرده است.

وی با اشاره به وضعیت جاده سرخس مشهد گفت: مسئله و مشکل جاده سرخس مشهد یک مسئله اساسی است و امیدواریم در هفته آینده قول وزیر نفت برای تخصیص یک سوم از اعتبارات این جاده قطعی شود تا شاهد سرعت بخشیدن به این پروژه مهم باشیم ضمن اینکه هم وزیر نفت و هم وزیر راه و شهرسازی برای رفع مشکل جاده سرخس مشهد قول داده‌اند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امسال بیش از 90 هزار تن قیر مجانی از وزارت راه گرفته‌ایم، گفت: امیدواریم دریافت این حجم از قیر باعث تحول در حوزه جاده شود ضمن اینکه امسال در استان خراسان رضوی 300 کیلومتر جاده روستایی احداث شده است.

رشیدیان با اشاره به خطرات و اتفاقات ناگواری که در جاده سرخس مشهد روی می‌دهد، خاطرنشان کرد: در کنار مباحث جاده‌ای که باید هر چه سریع‌تر انجام شود الحمدلله در حوزه حمل و نقل ریلی نیز قطار حومه‌ای سرخس مشهد نیز است که البته همکاران پالایشگاه گاز سرخس نیز درخواست کرده‌اند تا یک خط ریلی ویژه پالایشگاه نیز در نظر گرفته شود تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم و سفرهای مردم با امنیت صورت بگیرد.

وی در ادامه به انتقال آب شرب به شهر سرخس اشاره و عنوان کرد: حدود 33 میلیارد تومان برای انتقال آب شرب به شهر سرخس در نظر گرفته شده است که در سال‌های گذشته 10 میلیارد و 500 میلیون تومان آن تخصیص داده شده است و امسال نیز 7 میلیارد و 500 میلیون تخصیص داده شد و سال آینده نیز در این حوزه 7 میلیارد و 500 میلیون تومان دیگر تخصیص داده می‌شود تا مشکل آب شرب سرخس حل شود.

استاندار خراسان رضوی در پایان اظهار کرد: در دهه مبارک فجر امسال در شهرستان سرخس 33 پروژه با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد و 600 میلیون تومان در حوزه‌های مختلف به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.