عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۵ براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین نشده است، گفت: نه‌تنها وابستگی بودجه به نفت کاهش نمی‌یابد، بلکه شاهد افزایش میزان فروش نفت خام به ۲میلیون و ۳۵۰هزار بشکه در روز خواهیم بود.

اقتصاد مقاومتی در بودجه ۹۵ نقض شد/ نفت نفروشیم به‌صرفه‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره ارزیابی لایحه بودجه سال آینده، اظهار داشت: هنوز بررسی لایحه بودجه 95 در مجلس در مراحل اولیه است و با نگاه اجمالی به لایحه‌ای که ارائه شده، می‌توان دید که در راستای اقتصادی مقاومتی نیست.

وی افزود: مسئولین به‌خصوص رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار می‌کردند و می‌کنند "باید در طول برنامه ششم توسعه وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهیم تا وابستگی آن به حداقل برسد"، اما این موضوع در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 95 مجلس شورای اسلامی گفت: نه‌تنها کاهش وابستگی بودجه به نفت را نمی‌بینیم، بلکه شاهد افزایش میزان فروش نفت هستیم به‌طوری که پیش‌بینی شده در روز حدود 2میلیون و 350هزار بشکه نفت خام صادر و فروخته شود.

علی‌پور با اشاره به کاهش جهانی قیمت نفت، بیان کرد: افزایش میزان فروش از حدود یک‌میلیون به بیش از 2میلیون بشکه کارایی آن‌چنانی ندارد و دولت به‌جای این موضوع بهتر بود راه‌های دیگری در پیش می‌گرفت و به‌نفع کشور هم بود.

وی ادامه داد: با قیمت کنونی طلای سیاه، اگر نفت را با توجه به هزینه استخراج نفروشیم، به‌صرفه‌تر است، در حالی که افزایش تولید برای فروش  را در پیش گرفتیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه راه‌های دیگری برای تأمین منابع وجود دارد، گفت: در لایحه بودجه فروش اوراق مشارکت آورده شده است که دولت اصل و سود آن را تضمین کرده و برای اجرای پروژه‌های عمرانی بیشتر از اوراق مشارکت می‌خواهد استفاده کند.

علی‌پور با تأکید بر اینکه باید برای افزایش صادرات غیرنفتی مشوق‌های لازم و بیشتری تعیین می‌شد، اظهار کرد: می‌توانیم با توسعه صادرات غیرنفتی درآمدهای مورد نیاز کشور را تأمین کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.