مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: صنایع دستی نقش مهمی در فرآیند اقتصاد خانواده ها دارد، به طوری که تقویت این حوزه می تواند فرهنگ کهن این منطقه را در قالب طرح های مختلف به تصویر بکشد.

 صنایع دستی جزیره قشم در بهبود فرآیند اقتصاد خانواده ها استفاده شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم،حمیدرضا مومنی عصر امروز در حاشیه بازدید از کارگاه آموزش صنایع دستی روستای گورزین، با اشاره به نقش صنایع دستی در بهبود اقتصاد خانواده‌ها اظهارداشت: استفاده از هنر ماندگار صنایع دستی، نقش مهمی در فرآیند اقتصاد خانواده‌ها دارد و تقویت این حوزه قابلیت به تصویر کشاندن فرهنگ کهن این منطقه در قالب طرح‌های مختلف را دارد.

وی در ادامه با تاکید بر استفاده رنگ‌های مرتبط با المان‌ها افزود: باید از طبیعت زیبای قشم در هنر صنایع دستی با هدف معرفی ظرفیت‌های این منطقه به دیگر نقاط کشور و جهان استفاده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با تاکید بر اهمیت ارتقاء کیفیت محصولات تولید دست بانوان جزیره با هدف صادرات صنایع دستی به کشورهای مختلف از طریق بازاریابی مناسب در شرایط لغو تحریم‌ها، این فرصت را برای توسعه فعالیت این صنعت بسیار مهم دانست.

در ادامه، عبدالجواد کمالی مدیرکل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم نیز از ارائه مدرک به هنرجویان دوره‌های آموزشی خبرداد و گفت: از برگزیدگان هر دوره به عنوان مربی دوره‌های بعدی آموزش در نقاط مختلف جزیره استفاده می‌شود.

وی از ادامه فعالیت سایر هنرجویان با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و تشکیل کارگاه، در رشته‌های آموزش دیده خبرداد.

مدیرکل گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم، صنایع دستی را یکی از مهم‌ترین فعالیت زنان این جزیره عنوان‌کرد.

کمالی، در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز به کار سه کارگاه آموزشی صنایع دستی پیشرفته شامل گلیم بافی، پارچه بافی و خیاطی به ترتیب با 11، 10 و 13 هنرجو با بودجه اداره کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در روستای گورزین قشم خبرداد.

وی ادامه داد: هنرجویان این رشته‌ها پس از گذراندن 150 ساعت آموزش از مهارت لازم برای ایجاد اشتغال و ارائه هنر صنایع دستی پیشرفته برخوردار می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان اظهارامیدواری کرد: اشتغال بومیان با هدف کمک به اقتصاد خانواده‌ها در آینده نزدیک به کل روستاهای قشم توسعه یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.