قدس آنلاین - ایلام: معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: ایجاد قبرستان و دفن اموات در حریم تنگه رازیانه بایستی سریعاً متوقف شود.

توقف دفن اموات در حریم تنگه رازیانه ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، شاپور پولادی در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام با بیان اینکه تنگه رازیانه یکی از آثار شاخص گردشگری استان است، اظهارداشت: دفن اموات در این منطقه علاوه بر اینکه یکی از آثار گردشگری استان را دچار چالش می کند، نوعی ساخت و ساز در حریم راه نیز محسوب می شود که ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه به استناد قانون هر گونه ساخت و ساز در حریم راه ها ممنوع است و ایجاد قبرستان در این منطقه مانع از اجرای طرح های راهسازی و توسعه راه می شود، افزود: باید کمیته ای متشکل از راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و با عضویت بخشداران سیوان و بدره تشکیل و از طریق مراجع قضایی از دفن اموات در این منطقه جلوگیری شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام با انتقاد از عدم معرفی و بهره برداری مناسب از جذابیت ها و قابلیت های گردشگری استان، خاطرنشان ساخت: اگر این ظرفیت ها متعلق به استان دیگری بود، بسیار بیشتر و بهتر مورد استفاده قرار می گرفت.

شاپور پولادی یادآور شد: مردم و خصوصا خانواده ها نیازمند ایجاد فضاهای گردشگری هستند و باید این قابلیت ها و ظرفیت ها بکار گرفته شود.

گفتنی است تنگه رازیانه  در شهرستان بدره یکی از مناطق دیدنی و گردشگری استان ایلام است که در 50 کیلومتری مرکز استان واقع شده و هر ساله گردشگران زیادی از مناطق مختلف استان و دیگر استان های از این منطقه دیدن می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.