مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان گفت: ولایت تعیین کننده مرز بین کفر و حق است و علما مرزدار و مرزبان انقلاب اسلامی و اسلام هستند.

ولایت تعیین کننده مرز بین کفر و حق است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام اکبر فرجام روز سه شنبه در مراسم پایانی نشست مشترک علما و چهره های تقریبی شیعه و اهل سنت مناطق تلفیقی خراسان رضوی با عنوان 'جریان شناسی تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی' افزود: بر این اساس علما باید خطوط مرزی را تبیین کنند زیرا اگر مردم مرزها را نشناسند زمینه نفوذ دشمن به وجود می آید.
وی ادامه داد: اینکه امروز به نام اسلام، مسلمان را سر می برند و در سوریه از 72 ملت جمع شده و مسلمان کشی به راه انداخته اند نشان می دهد مرزهای بین کفر و اسلام جا به جا شده است.
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان گفت: رسالت علما در این برهه معرفی دین به مردم است لذا اگر بخواهیم مرز بین کفر و اسلام گم نشود نباید به عناصر افراطی در هر دو سو، فرصت داد تا به نام اهل بیت(ع) اهل سنت را تهدید کنند یا جوانان اهل سنت را در مقابل شیعه بشورانند.
وی افزود: یکپارچگی مردم و استقلال کشور بزرگترین نعمت می باشد لذا دشمن درصدد است از طریق نفوذ، آزادی و وحدت را از بین ببرد پس باید اختلافات را کنار گذاشته و بیش از پیش متحد شویم.
حجت الاسلام فرجام ادامه داد: اختلاف در دین پذیرفته است اما تنازع پذیرفته نیست لذا باید اختلافات بین شیعه و سنی در محافل و مجالس بحث و وعظ بیان و ختم شود تا زمینه ای برای پیکار و دشمنی نشود.
وی گفت: نافرمانی از رهبر جامعه باعث تنازع بین شیعه و سنی می شود لذا برای جلوگیری از نفوذ دشمن باید شیعه و سنی و همه اقشار اجتماع گوش به فرمان رهبری باشند.
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان همچنین انقلاب اسلامی را مرکب از سه ضلع ایمان مردم، وحدت ملت و رهبری ذکر و بیان کرد:
دشمنان لحظه به لحظه اوضاع را رصد می کنند و برای تخریب نظام
از هر سه ضلع وارد شده تا مثلث انقلاب را برهم بریزند.
وی افزود: اگر سه ضلع مثلث به هم پیوسته باشند و آسیب پذیر نشوند زمینه نفوذ دشمن که رهبر معظم انقلاب اخیرا در سخنان خود بارها نسبت به آن هشدار داده اند به وجود نمی آید.
وی ادامه داد: حمله به باورها و تهی کردن ایمان مردم نسبت به دین به مراتب خطرناکتر از قرآن آتش زدن یک کشیش، کشیدن کاریکاتور از چهره پیامبر(ص) و موضع گیریهای برخی مزدوران داخلی است.
حجت الاسلام فرجام گفت: این ترفندی است که در آن دشمن با استفاده از آن باورهای شیعه و اهل سنت را توامان مورد هجمه قرار داده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: نشست جریان شناسی تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی به مدت دو روز با حضور علمای شیعه و سنی این استان برگزار شد.
حجت الاسلام حسین نمازی افزود: علما در چهار کمیسیون مجزا با موضوعات حج، وحدت، دشمن شناسی و تقریب مذاهب مشکلات را استخراج و راهکارها را تبیین کردند.
وی گفت: هدف از تشکیل این کمیسیونها تولید مطالب محتوایی برای علما به منظور استفاده از آنها در سخنرانیها و مجالس و استخراج راهکارهای عملی برای تحکیم وحدت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.