خبرگزاری انگلیسی «رویترز» از امضای سند تفاهم برای همکاری شرکت «سایپم» ایتالیا در پروژه های نفت و گاز ایران خبر داد.

سایپم ایتالیا با ایران سند تفاهم همکاری نفتی و گازی امضا کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، شرکت «انی» ایتالیا، مالک 43 درصد سهام شرکت سایپم است و خطوط لوله نفت و گاز بسیاری از کشورها را طراحی کرده و ساخته است.
به گزارش وزارت نفت از خبرگزاری رویترز، شرکت سایپم دیروز (پنجم بهمن ماه) برای همکاری در پروژه های بزرگ نفت و گاز در ایران، یک سند تفاهم امضا کرد.
بر پایه گزارش این خبرگزاری، شرکت سایپم که سهام آن به شرکت انی و موسسه مالی «اف.اس.آی» ایتالیا تعلق دارد، اعلام کرد این توافق با شرکت توسعه نفت و گاز پارسیان، درباره نوسازی و ارتقای پالایشگاه های پارس شیراز و تبریز امضا شده است.
رویترز افزود: توافق به دست آمده با ایران با توجه به خسارت های سایپم از افت شدید قیمت نفت در ماه های گذشته، برای این شرکت ایتالیایی فرصتی چشمگیر به شمار می آید.
رویترز ادامه داد: این توافق در نخستین روز سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا امضا شده اما جزئیات مالی آن اعلام نشده است.
«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، دیشب (پنجم بهمن ماه) در دیدار با «سرجیو ماتارلا» رئیس جمهوری ایتالیا، گفت: دو کشور در سالهای گذشته به دلیل تحریم های ناعادلانه و نادرست نتوانستند از فرصت ها و ظرفیت های متقابل بخوبی استفاده کنند و اکنون زمان جبران است و باید همکاری های خود را با تعامل و در جهت منافع متقابل افزایش دهند.
وی افزود: ایران و ایتالیا می توانند در بخش های مختلف انرژی، صنعت، معدن، کشاورزی، تبادلات علمی و فرهنگی و نیز فناوری های جدید همکاری های گسترده ای داشته باشند.
ایتالیا از کشورهایی است که در دوران اعمال تحریم ها، روابط خود را با ایران حفظ کرد و حجم مبادلات تجاری دو کشور، تا هفت میلیارد دلار نیز رسید.
ایتالیا، سومین اقتصاد منطقه یورو است که از یک بخش صنعتی توسعه یافته در شمال و یک بخش کشاورزی کمتر توسعه یافته و یارانه بگیر در جنوب تشکیل شده و نرخ بیکاری آن نیز بالاتر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.