قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: موسسات خیریه مجوزدار در صورت رعایت موارد قانونی و همکاری با ادارات مالیاتی از مالیات بر عملکرد معاف هستند.

موسسات خیریه مجوزدار از مالیات معاف هستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  رسول رسولی در دومین همایش سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر حمایت مالیاتی از موسسات عام المنفعه و خیریه خواستار همکاری این موسسات با ناظران مالیاتی اداره کل مالیاتی آذربایجان‌شرقی شد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در صورت عدم تسلیم ترازنامه، حساب سود و زیان یا حساب درآمد و هزینه موسسه خیریه مشمول جرائم مقرر در قوانین مربوط خواهد شد و از این موسسات درخواست داریم تا تمام موارد خواسته شده را به ناظران مالیاتی ارائه دهند.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی برای سازمان‌های عام‌المنفعه خیریه گفت: البته هر سازمانی نمی‌تواند به صرف ادعای خیریه بودن خود را از مالیات معاف بداند و باید شروط قانونی به عنوان پیش پیش شرط رعایت شود.

رسولی گفت: تسلیم به موقع اظهار نامه به اداره مالیاتی مربوطه،  تسلیم صورتحساب درآمد و هزینه‌های فعالیتی در هر سال مالی و غیرانتفاعی بودن فعالیت انجام شده از موارد پیش شرط برخورداری اشخاص موضوع ماده 139 از معافیت مالیاتی مقرر در تبصره 1 به شمار می آید.

وی یادآور شد: تلاش داریم تا جلسه تخصصی در زمینه مسائل مالیاتی و مالی با موسسات خیریه و عام‌المنفعه داشته و شرایط را برای آنان توضیح دهیم.

رسولی خاطرنشان کرد: برخی موسسات و مراکز خیریه  و عام‌المنفعه با غفلت در رعایت موارد قانونی ملزم به پرداخت مالیات می‌شوند و این امر غیرقابل برگشت و پاک شدن است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: موسسات خیریه مجوز دار در صورت رعایت موارد قانونی و همکاری با ادارات مالیاتی  از مالیات  بر عملکرد معاف  هستند.

وی افزود: دریافت مالیات از حقوق کارکنان و نیز خرید تجهیزات موسسات خیریه وجود دارد و نمی‌توانیم در این مورد کوتاهی و صرفه نظر کنیم.

رسولی دریافت مالیات‌های مقرر را از وظایف اداره کل مالیاتی برشمرد و گفت: امکان دارد که وصول مالیات‌ها به تاخیر بیافتد اما دریافت این مبالغ به هر حال صورت می‌گیرد.

رسولی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال موسسات خیریه مردمی دفتر ویژه مالیاتی برای آنان در اداره کل مالیاتی مستقر است و این فعالان می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.