قدس آنلاین: معاون امور مجلس، استانها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان بازوی کارشناسی شورای برنامه ریزی و توسعه استانها در کنار استانداران ایفای نقش می کند و استانداران باید همواره این موضوع را به عنوان یک مطالبه از این سازمان داشته باشند.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، بازوی کارشناسی شورای برنامه ریزی استانها است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، دکتر علیرضا صالح در هفتمین جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت:سازمان مدیریت و برنامه ریزی تنها باید اثرات تبعی هر تصمیم را فارغ از هر اصلی در جایگاه کارشناس به صورت شفاف بیان کنند.

وی بیان کرد:دبیر خانه شورای مشورتی در این سازمان شکل گرفته تا متخصصان و صاحب نظران استان و حتی در سطح ملی نقطه نظرات خود را اعلام کنند لذا این سازمان نباید ادعای اشراف کامل بر تمام امور را داشته باشد.
***احیای سازمان مدیریت برنامه ریزی در استانها

صالح افزود:یکی از قول های انتخاباتی رییس جمهور، احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود که رییس جمهور در اولین فرصت این سازمان را در استانها احیا کرد.
وی ادامه داد: همچنین در احیای این سازمان در مراکز استان، تفویض حداکثری اختیارات را دنبال می کنیم.
وی تصریح کرد: در هشت سال پیش 30 استان با سه هزار و 400 پست سازمانی به استانداری ها تحویل شد اما امروز این مجموعه در 31 استان با دو هزار و 170 پست سازمانی ایجاد شده که به نوعی معادل 30 درصد این سازمان کوچک سازی شده است.
صالح گفت:تعداد طرح های عمرانی و تملک دارایی نیمه تمام از 1300 طرح در سال 84 به 2900 طرح در سال 92  و 400 هزار میلیارد تومان تعهدات مورد نیاز برای اتمام این طرح ها بود.
وی ادامه داد:بنابراین با استقرار دولت یازدهم معادل 18.5 سال اعتبار جهت تخصیص به این پروژه های نیمه تمام نیازمند بودیم.
وی نرخ رشد اقتصادی کشور را  در سال 90 با درآمد نفتی 118 میلیارد دلار 5.6 درصد منفی و این نرخ را در سال 93 با 25 میلیارد دلار درآمد نفتی ، مثبت عنوان کرد و گفت: این اتفاق تنها در سایه مدیریت، تدبیر درست و انضباط مالی به وجود آمد که ماحصل این اتفاق اتمام 255 طرح در سال گذشته بوده است.
***اتمام 400 طرح عمرانی

وی ادامه داد: امسال نیز 400 طرح عمرانی را به اتمام  و سال آینده نیز 155 طرح دیگر به اتمام خواهد رسید.
صالح تصریح کرد:با آسیب شناسی صورت گرفته در بحث پروژه های نیمه تمام در سفرهای استانی رییس جمهور به این نتیجه رسیدیم تا  عدم افتتاح پروژه جدید و پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا و ضروری را به اتمام برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه به دنبال ارزیابی عملکرد دولت یازدهم توسط مردم هستیم ، بیان کرد:به رغم تمام مشکلات مالی کشور توانستیم طرح های اولویت دار و ضروری استانها را به مرحله قابل توجه اتمام برسانیم که این مهم در سایه مدیریت درست رخ داد که این عملکردها برای مردم قابل مشاهده و محسوس است.

***پروژه های مصوب نیازمند اعتبار

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه  با تاکید بر اینکه سیاست های دولت یازدهم را در استان دنبال کردیم، اظهار داشت: از زمان استقرار دولت یازدهم هدف اصلی ما رسیدگی و اتمام پروژه های نیمه تمام و ضروری در استان بود و همچنین از وعده دادن در این خصوص اجتناب کردیم.

سید علی اکبر پرویزی افزود:صدها پروژه مصوب از دولت گذشته به یادگار مانده که هنوز آغاز نشده چرا که به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.
وی ادامه داد:اگر بخواهیم این پروژه ها را به سرانجام برسانیم 20 سال زمان نیاز است.
پرویزی تصریح کرد:با توجه به تاکیدات معاون اول رییس جمهور، پروژه های انتفاعی قابل واگذاری استان با کمک استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به بخش خصوصی واگذار میشود.
****واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی

وی با بیان اینکه با واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی دولت فرصت بیشتری برای امور اجرایی و برنامه ریزی دارد، خاطرنشان کرد:همچنین پروژه های تمام شده انتفاعی و قابل واگذاری همچون سالن های ورزشی، فرهنگسراها، مدارس، برخی مراکز بهداشتی و.. با دستور دولت نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی گفت:مدیران دستگاه های اجرایی سریع تر پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانند.
سید علی اکبر پرویزی اظهار داشت:در ایام دهه مبارک فجر شهرستانها به صورت متمرکز پروژه های موثر خود را افتتاح کرده و از اجرای برنامه کوچک ، سبک و تکراری در این ایام پرهیز شود چرا که دهه فجر بسیار بزرگ و عظیم است و برنامه ها باید در شان این ایام برگزار شود.
وی با تاکید براینکه روز هفتم اسفند، انتخاباتی در سلامت کامل برگزار خواهیم کرد، ادامه داد:علاوه بر اینکه از رای مردم در این روز دفاع خواهیم کرد درصدد این هستیم تا هیچ ابهامی در برگزاری این انتخابات رخ ندهد.
پرویزی با بیان اینکه ملزم به انجام وظایف قانونی هستیم، گفت:باید در مسیر اجرای قانون و به دور از شعار و با عمل قدم های موثری را برداشت تا جامعه، رسانه ها و احزاب هم این پایبندی را مشاهده کنند.
وی در بخش دیگر سخنان با انتقاد شدید از بیان تعابیری همچون اعتراضات، ثبت نام ها و تایید صلاحیت های فله ای که توسط  برخی رسانه هابه کار برده شده، گفت:تمام این موارد بر اساس قانون صورت گرفته و این افراد در مسیر مشخص شده قانون حرکت کرده اند و چه بسا اینکه نباید فقط دولت را مکلف به اجرای قانون دانسته و بخش های دیگر نظام را سوای از قانون بدانیم.
وی خاطرنشان کرد:از افراد رد صلاحیت شده استان برای مجلس شورای اسلامی 37 نفر اعتراض کردند که در حال پیگیری است و اما در نهایت نظر نهایی شورای نگهبان ملاک عمل ما قرار می گیرد.
پرویزی در ارتباط بامجلس خبرگان رهبری نیز گفت:از ده نفر داوطلب ثبت نام شده برای خبرگان رهبری دو نفر انصراف داده و هفت نفر رد صلاحیت شده و تنها یک نفر مورد تایید قرار گرفته است.
پرویزی همچنین از رئیس ستاد انتخابات استان خواست، با توجه به این که در خراسان شمالی همانند 6 استان دیگر، فقط یک داوطلب انتخابات خبرگان تاییدصلاحیت شده است، در مورد احتمال انتقال نامزدهای این مجلس از سایر حوزه های انتخابیه کشور به این استان، پیگیری و نتیجه اعلام شود.

***انتصاب

گفتنی است در پایان جلسه  دکتر محمدباقر نوبخت ، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در حکمی حسن نادری ، را به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان شمالی منصوب کرد و اززحمات مجیدپورعیسی سرپرست سابق این سازمان نیز تقدیر به عمل آمد. 

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.