وزارت نیرو اعلام کرد : حجم معاملات برق در بورس انرژی ،هفته گذشته ( سوم تا هفتم بهمن ) در مقایسه با هفته قبل از آن، ۳۵ درصد افزایش یافت.

افزایش ۳۵ درصدی حجم معاملات برق در بورس انرژی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، بورس انرژی، در نماد بار پایه روزانه معادل 142هزار و 392 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 334 هزار و 923 ریال بین خریداران و فروشندگان انرژی معامله شد.
برپایه این گزارش، ارزش معاملات انجام شده در هفته گذشته، بیش از 47 میلیارد ریال بود و در دو هفته گذشته (26 تا 30 دی ماه) نیز در بورس انرژی با افزایشی 55 درصدی، در نماد بار پایه روزانه معادل 105 هزار و 696 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 344 هزار و 118 ریال بین خریداران و فروشندگان انرژی داد وستد شد .
بورس انرژی به عنوان چهارمین بورس کشور در چهار حوزه اوراق سلف برق، اوراق قرارداد محورکالاهای انرژی مانند زغال سنگ، نفت و انرژی های سبز مانند انرژی های خورشیدی، پس از موافقت شورای عالی بورس و اوراق بهادار در برنامه کاری سال 1390 بازار سرمایه ایران قرار گرفت که در مرحله نخست آن قرار است برق به صورت سلف موازی معامله شود و در مراحل بعدی، بازار مشتقه شامل قرارداد آتی، قرارداد اختیار خرید و معاملات در حوزه بین المللی فعال می شود.
شرکت بورس انرژی، سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت مدیریت فناوری، شرکت سپرده گذاری مرکزی، شرکت های کارگزاری، شرکت مدیریت شبکه، شرکت توانیر، مصرف کنندگان برق و تولید کنندگان برق بازیگران بورس انرژی در بخش معاملات برق محسوب می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.