قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: حدود یک سوم شبکه های آبرسانی روستایی این استان عمر بالایی دارند و از فرسودگی مزمن رنج می برند.

فرسودگی یک سوم از شبکه های آبرسانی روستایی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حمید روشن روان با بیان اینکه برخی از این شبکه ها فرسوده گی بیشتری دارند  ومیزان فرسودگی برخی نیز کمتر است اظهار داشت: به همین علت آن ها با عنوان روستاهای سطح یک و دو نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: سطح دو، روستاهایی که بیشترین میزان فرسودگی را دارند شامل می شود و با برگزاری نشست های متعدد با مدیران، تعویض شبکه های فرسوده را مشخص و در هر شهرستانی برنامه هایمان را اجرایی می کنیم.
وی گفت: شبکه های آبرسانی معمولا به مرور زمان بعد از احداث دچار فرسودگی و مشکل می شوند که معمولا در طراحی ها عمر مفید تاسیسات آبرسانی 25 سال است که این به جنس خاک و کیفیت آب و بقیه موضوعات بستگی دارد.
روشن روان با بیان اینکه در سال جاری 90 کیلومتر خط انتقال جدید آب در این استان اجرا شده افزود: عملا این خط انتقال های جدید جایگزین خطوط مشکل داری شده اند که بنا به هر علتی آب را انتقال می دادند ولی میزان هدررفت آن بالا بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: حدود 140 کیلومتر شبکه های توزیع داخل روستا در 9 ماه امسال توسط این شرکت تعویض شده است.
روشن روان از ساخت 21 ایستگاه پمپاژ جدید آب در این استان خبر داد و گفت: این ها به نحوی به مدیریت مصرف و توزیع آب کمک می کند و اجازه نمی دهد که آب در درون شبکه های آبرسانی دچار هدررفت شود.
وی افزود: همچنین در این مدت 36 منبع بتنی آب را ایجاد شده که حجم آن پنج هزار و 170 متر مکعب است که این منابع آب نقش به سزایی در مدیریت شبکه های آبرسانی دارند .

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.