قدس آنلاین- ایلام- غلامرضا محمدمرادی: همزمان با زادروز ورود تاریخ ساز معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) و هماهنگ با سراسر کشور، زنگ انقلاب رأس ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه صبح امروز در دبیرستان شاهد آقا حسین ابن علی(ع) شهر ایلام نواخته شد.

زنگ انقلاب در دبیرستان شاهد آقا حسین ابن علی(ع) ایلام طنین انداز شد

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، این آیین با شکوه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار و معاونین ایشان، فرماندار، جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، نیروهای نظامی و انتظامی، روحانیون، دانش آموزان و فرهنگیان، اصحاب مطبوعات و رسانه ها، با نظم و انضباط خاصی در سالن دبیرستان شاهد آقا حسین ابن علی(ع) برگزار گردید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این مراسم با تبریک دهه مبارک فجر و با بیان اینکه رخداداها، وقایع و صحنه های شکل گیری انقلاب بایستی با بیانی ساده و رسا برای مردم بویژه جمعیت جوان و نوجوان ایران اسلامی بازگو شوند، گفت: مردم استان ایلام در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته اند و جزء پیشتازترین استانهایی هستند  که در شکل گیری انقلاب نقش آفرینی کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه دهه فجر فرصت بسیار مناسبی برای بازخوانی دستاوردهای انقلاب است، اظهار داشت: اگر بخواهیم انقلاب را به نسل امروز و آینده منتقل کنیم باید سختی ها، مشقات، مظالم و عوامل شکل گیری و پیروزی انقلاب را برای جامعه بیان نماییم.
وی با بیان اینکه شخصیت های بزرگی همچون آیت الله مروارید، آیت اله حیدری، حجج اسلام: تعمیرکاری، لطفی و سلطانی در این استان هدایت مردم را بر عهده داشتند و زندان و شکنجه های بسیاری متحمل شدند، افزود: رهبری بی بدیل امام راحل از سال 42 آغاز شد و پس از 15 سال تبعید، شاگردان و پیروان ایشان در داخل کشور نگذاشتند انقلاب به دست فراموشی سپرده شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان داشت: پیام های تاریخی امام (ره) در همه ایام در استان و سراسر کشور بازگو می شد تا جایی که این راه تداوم یافت و خداوند متعال اسباب را فراهم کرد و با حضور مردم موج انقلاب در سراسر کشور شکل گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروزه از امن ترین و باثبات ترین کشورهای دنیا است، یادآور شد: سفر اخیر رئیس جمهوری به دو کشور بزرگ اروپایی و تمکین این کشورها به حقوق مسلم ایران اسلامی، خود دلیل مبرهنی بر حقانیت و جایگاه رفیع نظام اسلامی است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام نیز در این آیین گفت: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با حضور میلیونی ملت سرافراز ایران اسلامی و رهبری و هدایت معمار کبیر انقلاب به پیروزی رسید.

علی بیراوند بابیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل خون شهیدان و فداکاری ایثارگران است، اظهار داشت: همه ما اکنون وظیفه‌داریم از این انقلاب در همه عرصه ها با تمام وجود حفاظت و حراست نماییم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برکات و دستاوردهای زیادی برای مردم ایران اسلامی داشته است، افزود: هر جا مردم ایران اسلامی درصحنه بوده و حضور داشته‌اند انقلاب اسلامی بیمه ‌شده و با حضور مردم دستاوردهای بزرگی نصیب ملت ایران شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی در تمام نقاط شهری، روستایی و عشایری مراکز آموزشی و پرورشی دایر است و دانش آموزان و نوجوانان ما از نعمت علم آموزی برخوردار هستند، بیان داشت: تلاش شده است که برای همه افرادی که به هر نحوی نیز فرصت درس خواندن نداشته‌اند، فضای لازم برای فراگیری علم و دانش فراهم گردد.

علی بیراوند با اشاره به اینکه وظیفه همه ماست که از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی به خوبی پاسداری نماییم، یادآور شد: انشاءالله با حضور مقتدرانه در همه صحنه‌ها به‌ویژه در انتخابات پیش روی( هفتم اسفند ) روزبه‌روز بر اقتدار نظام اسلامی افزوده خواهد شد.

 وی تصریح کرد: باید همه اقشار جامعه را برای حضور در این صحنه مهم و سرنوشت ساز دعوت کنیم تا بار دیگر برگ زرینی بر افتخارات ملت ایران اسلامی افزوده شود و دشمنان در برابر ملت سرافراز  ایران سر تعظیم فرود آورند.

گفتنی است صبح امروز و همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر مراسم استقبال از تمثال مبارک امام راحل(ره) با حضور جمعی از مسؤلان و با رژه شمار زیادی از موتورسواران از مسیر فرودگاه شهدای ایلام تا دبیرستان آقا حسین ابن علی (ع) برگزار شد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.