معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با صادرات سالانه ۱۵۰ میلیون دلار شکلات کام شهروندان بیش از ۶۰ کشور جهان با شیرینی و شکلات تولیدی این استان شیرین می شود.

صادرات سالانه ۱۵۰ میلیون دلار شکلات از آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این سازمان، غلامعلی راستی اظهار کرد: سهم ارزش صادرات استان از محل رقم 500 میلیون دلاری شکلات صادراتی کشور، 150 میلیون دلار است.
وی ادامه داد: هم اکنون 76 واحد تولیدی در بخش شیرینی و شکلات استان فعالیت دارند که برای 20 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی ظرفیت تولید شیرینی و شکلات آذربایجان شرقی را 300 هزارتن در سال اعلام کرد و افزود: تا 10 سال آینده و طبق هدف گذاری افق 1404 این رقم باید به 500 هزارتن به ارزش یک میلیارد دلار برسد.
راستی با اشاره به مشکلات پیش روی این قبیل واحدهای تولیدی اظهار داشت: افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود نقدینگی از مهم ترین مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی شیرینی و شکلات استان است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته صادرکننده های ممتاز و ملی با صادرات 50و 20 میلیون دلار از استان آذربایجان شرقی انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.