همزمان با طليعه سي و هشتمين بهار انقلاب اسلامي پنج مجتمع خدماتي ـ رفاهی بین‌راهی امروز به صورت همزمان و از طریق سيستم ويدئو‌كنفرانس با حضور معاون وزير راه و شهرسازي، در خراسان رضوی افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.

افتتاح همزمان ۵ مجتمع خدماتي ـ رفاهی بین‌راهی در خراسان رضوی

به گزارش روابط‌عمومي اداره کل حمل‌ونقل و پایانه های خراسان رضوی، مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در اين مراسم ضمن تبريك پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: ۳۴۸ مجتمع خدماتي ـ رفاهی بین‌راهی در سطح کشور در حال ساخت و براي ۵۲۵ مجتمع نيز موافقتنامه اصولی صادر شده است كه در حال گذرندارن مراحل تكميلي پرونده هستند.
وي از وجود 61 مجتمع خدماتی ـ رفاهی در آزادراه‌های کشور خبر داد و افزود: 231 مجتمع خدماتی ـ رفاهی نيز در بزرگراه‌هاي كشور مشغول خدما‌ت‌رساني به كاربران جاده‌اي  و هموطنان هستند.
معاون وزير راه و شهرسازي از جمله مزاياي مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی را ارائه خدمات مناسب و متمركز و نيز آرامش و امنيت كاربران جاده‌اي دانست و گفت: خوشبختانه به دلیل تسهیل شرایط سرمايه‌گذاري در اين حوزه، بخش خصوصی از انگیزه لازم براي سرمایه‌گذاری در این مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی برخوردار است.
مهندس كشاورزيان همچنين از ایجاد ساز و کار نظارتی براي برخورد با متخلفان در این حوزه خبر داد و با تأكيد بر لزوم توجه بيشتر به سرویس‌هاي بهداشتی گفت: اين امر یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های کاربران جاده است كه در همين راستا از استانداران خواسته شده با تشكيل کمیته‌ای، به وضع سرویس‌های بهداشتی و همچنين نمازخانه‌هاي بين‌راهي رسيدگي كنند و در صورت مشاهده مشكل، به آن‌ها مهلت بدهند تا ظرف چند ماه، كاستي‌هاي احتمالي را برطرف کنند.
رئيس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره نحوه نظارت بر مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی خاطرنشان كرد: تا پيش از اين امکان نظارت از سوي سازمان وجود نداشت و هر يك از نهادها و سازمان‌هاي ذي‌ربط نظارت‌هاي موردي داشتند، اما اخیراً با اصلاح آئین‌نامه، نظارت بر عملکرد مجموعه‌های خدماتی ـ رفاهی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌اي واگذار شده است.
مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه های خراسان رضوی نیز در این مراسم که در محل مجتمع خدماتي رفاهي دلژين واقع در كيلومتر 2 محور تربت جام به تايباد و با حضور فرماندار، اعضاي شوراي اداري و فعالان حمل ونقل جاده اي شهرستان تربت جام برگزار شد، اظهار داشت: پنج مجتمع خدمات رفاهي بين راهي در محورهاي تربت جام-تايباد، خواف-تايباد، قوچان-چناران، كاشمر-شادمهر و مشهد-سرخس با اعتباری بالغ بر 146 ميليارد ريال توسط بخش خصوصي و با مشاركت اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان رضوي احداث شده و به بهره برداری رسید.
جواد وحدتی فرد افزود: مجتمع دلژين در كيلومتر 2 محور تربت جام - تايباد در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع و در زیربنای هزار و 841 متر مربع با ۲۸ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.
وی ادامه داد: مجتمع کیمیا نیز در كيلومتر 34 محور خواف - تايباد در زمینی به مساحت 60 هزار متر مربع و در زیربنای سه هزار و 289 متر مربع با۳۳ میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار ساخته شده است.
مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه های خراسان رضوی اظهار داشت: مجتمع آفتاب آساک هم در كيلومتر 9 محور قوچان - چناران در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و در زیربنای سه هزار و 945 متر مربع با 28 میلیارد ریال اعتبار بنا شده است.
وی افزود: مجتمع نگین ترشیز نیز در كيلومتر 12 محور کاشمر – سه راهی شادمهر در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و در زیربنای هزار و 800 متر مربع با 33 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار احداث شده است.
وحدتی فرد ادامه داد: مجتمع آبروان هم در كيلومتر 36 محور مشهد - سرخس در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و در زیربنای هزار و 242 متر مربع با 23 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار ساخته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.