دبیر سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی گفت: در حال حاضر یکی از اورژانسی‌ترین اقدامات فرهنگی، دعوت از مستشرقین به ایران است.

اورژانسی‌ترین اقدام فرهنگی ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نادر طالب‌زاده دبیر سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 14 بهمن ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور در این همایش برای او توفیق است، گفت: باید دید در ابعاد رسانه‌ای چه کارهایی می‌شود انجام داد، با توجه به مسائلی که در فیلم‌سازی عمار و روشنگری که در این رابطه صورت گرفته است،‌ این همایش هم یک فرصتی برای توزیع روشنگری بیشتر در رابطه با تحجر و اسلام آمریکایی است.

وی افزود: در بعد رسانه ای جشنواره عمّار کاری کرد که به راحتی وارد تلویزیون نمی‌شود و در سالن‌ها پخش می‌شود، این همایش هم می‌تواند مانند عمار فعالیت چشمگیری داشته باشد، چرا که ما در مقطع حساس زمانی هستیم.

*راهکار اندیشمند روس: روسیه نیازمند نامه دوم امام است

طالب‌زاده با بیان اینکه اکنون انقلاب به ثبات رسیده است و دشمنی‌ها علیه اندیشه‌های انقلاب به بن بست رسیده است،‌ خاطرنشان کرد: در مستندی که 25 سال پیش در پروژه‌ای با شهید آوینی کار می‌کردم، از یک اندیشمند آمریکایی درباره فرمایش امام(ره) در خصوص اسلام آمریکایی سؤال کردم و او توضیحاتی در خصوص نقش وهابیت داد که امروز بعد از 25 سال از آن مصاحبه ردپای آن را در جهان می‌بینیم.

وی با بیان اینکه در ترویج اسلام ناب پدافند خوبی صورت نگرفته است، ادامه داد: می‌شود در این رابطه کتاب 25 هزار صفحه‌ای نوشت، اما یک فیلم خوب می‌تواند میلیون‌ها بازدید داشته باشد،‌ امروز در «افق نو» درصدد ترویج فرهنگ اسلام ناب هستیم که یکی از دغدغه‌های ما حذف کردن وهابیون است.

این فعال فرهنگی یکی از اورژانسی‌ترین اقدام فرهنگی در عصر حاضر را دعوت از مستشرقین و علمای غرب به ایران دانست و گفت: «آلکساندر دوگین» فیلسوف، ایدئولوگ، و نظریه‌پرداز سیاسی روس درباره نامه امام(ره) گفت: نیاز به نامه دوم امام داریم، زیرا اگر گورباچف نامه امام را درک کرده بود، ما در روسیه شرایط دیگری داشتیم! این در حالی است که در آمریکا وهابی‌ها صدماتی به سیاهپوستان این کشور زده‌اند، آن‌ها یکصد حسینیه و نمازخانه در تگزاس ساخته‌اند و مراکز اسلامی ما فقط به مراسم ماه رمضان و دعا اکتفا می‌کنند، پس الان موقع کار کردن است.

*مهمترین سخن امام(ره) در نخستین نشست خبری‌‌ در ایران

وی افزود: باید موج رسانه‌ای این حرکت را به  دوش بگیریم و تلویزیون خالی از این مطلب است، اگر کاری صورت نگیرد، نفوذ منفی اتفاق خواهد افتاد.

طالب‌زاده با انتقاد از عدم رسانه‌ای کردن سالگرد نخستین نشست خبری امام خمینی(ره) در روز گذشته بیان داشت: دیروز(سه‌شنبه 13 بهمن) سالگرد نخستین نشست رسانه‌ای امام با اصحاب رسانه داخلی و خارجی بود که خبرنگاران در سالن آمفی‌تئاتر مدرسه علوی جمع شده بودند، تقریباً یک ساعتی از امام سؤال پرسیدند، یکی از سؤالات این بود که جمهوری اسلامی یعنی چی؟ دیگری پرسید: اگر لازم باشد آیا حکم جهاد می‌دهید؟

وی ادامه داد: امام فرمود: بله! که این سخن امام(ره) یک هشدار و تهدید بود، بعدها معلوم شد که خیلی جدی به دنبال ایجاد کودتا بودند،‌ امام خمینی(ره) از روز اول وارد بعد بین‌الملل شد،نگاه کنید اروپایی‌ها در جنگ‌های صلیبی 10 بار از مسلمانان شکست خوردند، زیرا وقتی اسم جهاد می‌آید مسلمانان یک تکانی می‌خورند، آن‌ها به خوبی مفهوم جهاد را درک کرده‌اند.

دبیر سومین همایش بین‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی با بیان اینکه هر ورقی از انقلاب خود یک درام است، اظهار داشت: در پایان این نشست خبری، بازرگان سخنانش را با یک لطیفه از ملانصرالدین شروع کرد، من آن موقع جوان 25 ساله بودم، پیش خودم گفتم نخست وزیری که سخنانش را با جوک شروع کند آخرش چی می‌شود!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.