استاندار خراسان رضوی بر ضرورت استفاده از ظرفیت انجمنهای میراث فرهنگی، همکاری و مشارکت مردمی در حفظ و حراست از میراث تاریخی ملموس و ناملموس برای انتقال آن به آیندگان تاکید کرد.

تاکید استاندار خراسان رضوی بر استفاده از ظرفیت انجمنهای میراث فرهنگی
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علیرضا رشیدیان عصر چهارشنبه در نشست انجمن میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: در این میان بهره گیری از مساعدت دستگاههای اجرایی، توسعه فعالیتهای علمی و پژوهشی و استفاده از مشارکت هنرمندان در تحقق این مهم ضروری است.

وی سرمایه گذاری برای توسعه فعالیت انجمنهای میراث فرهنگی را یکی از راهکارهای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه و تقویت نقش آنها دانست.
استاندار خراسان رضوی گفت: حضور سالانه میلیونها زائر و گردشگر داخلی و خارجی در این استان و فعالیت خیران در حوزه وقف بناهای قدیمی در حفظ میراث فرهنگی اثرگذار است.
وی افزود: خراسان رضوی و نیز ایران سرزمینی با پیشینه تمدنی کهن و غنی و میراث فرهنگی عامل اصلی هویت بخش و ایجاد انسجام ملی است.
رشیدیان ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی تلاشهای مستمری برای حراست از میراث فرهنگی و حفظ هویت ملی و اسلامی صورت گرفته است.
وی گفت: برخی از کشورهای کوچک منطقه برای کسب هویت تاریخی به دنبال خرید آثار باستانی و میراث تاریخی سایر ممالک هستند اما کشور اسلامی ما با سابقه تمدنی چند هزار ساله دارای ظرفیت بی بدیلی در این حوزه است که با بهره گیری حداکثری از آن بیش از پیش زمینه اتحاد ملی فراهم می شود.
استاندار خراسان رضوی در ادامه از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست تا با بهره گیری از ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی مشهد زمینه تعامل بیشتر با کشورهای اسلامی با هدف هرچه پربارتر شدن برنامه های سال 2017 را فراهم کند.
وی وجود حرم مطهر ثامن الحجج(ع) را یک موقعیت استثنایی برای خراسان ذکر و بیان کرد: با احیا جاده ولایت از شلمچه تا مرو، از قدمگاه به دهسرخ و از دهسرخ به مشهد می توان علاوه بر توسعه فرهنگ رضوی ظرفیتهای گردشگری و تاریخی مسیر را به زائران شناساند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.