قدس آنلاین: مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: از جمعیت ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان اصفهان، ۳ میلیون و ۳۰۰ نفر یعنی عددی بالغ بر ۶۵ درصد از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

بیش از ۶۵ درصد جمعیت استان اصفهان بیمه شده تامین اجتماعی هستند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علی‌اصغر دادخواه در نشست خبری خود با خبرنگاران که در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه در سال 94 برای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات تامین اجتماعی گام‌های موثری برداشته شده است، افزود: ارسال لیست بیمه کارگران به صورت اینترنتی و غیرحضوری و ارسال بیلان صورت بدهی‌ها از طریق پیامک به کارفرما از جمله اقدامات انجام شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه 110 هزار کارفرما طرف قرارداد با تامین اجتماعی هستند، تصریح کرد: با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر صنایع در سال 94، بیمه بیکاری از 16 هزار نفر به 18 هزار نفر افزایش یافت که ماهیانه 11 میلیارد تومان به این افراد پرداخت می‌شود.
دادخواه خاطرنشان کرد: تا پایان اسفند ماه سال 95 تمامی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از 20 تا 27 هرماه پرداخت خواهد شد.
وی افزود: بدهی معوق کارفرمایان به تامین اجتماعی 670 میلیارد تومان است که 20 درصد از آن، سهم دولتی و 80 درصد سهم بخش خصوصی است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: از مجموع بدهی‌های مذکور 240 میلیارد تومان در رابطه با 8 شرکت است که ریسندگی و بافندگی کاشان با 120 میلیارد تومان بیشترین بدهی را دارد.
دادخواه تصریح کرد: بدهی‌های اتوبوسرانی به تامین اجتماعی 80 میلیارد تومان شده بود که با عنایت شهردار اصفهان مقدار 32 هزار مترمربع زمین به مبلغ 25 میلیارد تومان به نام سازمان تامین اجتماعی سند زده شد و فعلا مشکلی در این زمینه نداریم.
وی اظهار کرد: برای سال 94 صدور 2 میلیون و 500 هزار دفترچه درمانی کاغذی پیش‌بینی شده بود که با کلید خوردن HIS، دو سوم از آن حذف می‌شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: به مناسبت دهه فجر امسال، ساختمان جدید تامین اجتماعی شعبه نجف‌آباد با زیربنای 3300 مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان به صورت رسمی توسط مقامات استانی افتتاح می‌شود.

دادخواه با اشاره به برنامه راهبردی تأمین اجتماعی در ماه‌های اخیر بیان کرد: این برنامه در سال 94 ابلاغ شد که طی آن کارفرمایان هر سه ماه یک‌بار از پرونده خود مطلع می‌شوند.

وی در خصوص بر دلایل قطع بیمه قالیبافان با توجه به اینکه جز قشر ضعیف جامعه هستند، گفت: 60 هزار نفر بیمه صنایع‌دستی و قالیبافان را دارا بودند که تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گرفتند و مبلغی دراین باره از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شد ولی این مبلغ از شهریورماه سال 93 واریز نشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.