در چهارمین روز از دهه مبارک فجر وبا حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو بهره برداری از طرح آبرسانی از سد جگین به شهر جاسک در شرق استان هرمزگان روز پنجشنبه آغاز شد.

بهره برداری طرح ملی آبرسانی ازسد جگین به شهرجاسک هرمزگان آغازشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان به هنگام بهره برداری ازاین پروژه گفت: پروژه آبرسانی سد جگین دو مرحله طراحی شده که مرحله نخست ایستگاه پمپاژ ، مخازن متعادل کننده ،ذخیره و خط انتقالی به طول 100 کیلومتر و قطرهای 863 میلیمترتا 630 میلی متربا هزینه یک هزارو 900میلیارد ریال آب را به شهر جاسک منتقل می کند.
حسین خادمی ادامه داد:پروژه آبرسانی از سد جگین به جاسک جمعیتی افزون بر 14 هزار نفر در شهرجاسک و 105 روستای مسیر را تحت پوشش قرار می دهد.
مدیرعامل آب وفاضلاب شهری هرمزگان ابراز داشت: این طرح از طرح های اولویت دار دولت تدبیر و امید بوده که در سفر رئیس جمهوری به استان و به شهر جاسک مورد توجه ویژه قرار گرفت و با برنامه ریزی های به عمل آمده تلاش شد هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.
وی خاطر نشان کرد: این طرح که مرحله اول آن در دهه فجر به بهره برداری می رسد از سال 86 آغاز شده و برای تکمیل نیاز به یک هزار میلیارد ریال اعتبار دارد.
خادمی اظهار داشت: مرحله دوم پروژه یاد شده شامل آبرسانی از سد جگین به شهرستان بشاگرد است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در چهارمین روز از دهه مبارک فجر به منظور افتتاح دو پروژه مهم عمرانی درسفری یک روزه به هرمزگان صبح امروز وارد شهرستان جاسک شد.
بعد از افتتاح این پروژه قرار است نیروگاه گازی برق گنو در شمال بندرعباس بامجموع با 648مگاوات و 10هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بهره برداری شود و مرحله دوم نیزکه شامل دو واحد باقی مانده بوده با هزینه ای افزون بر هفت هزار میلیارد ریال میزان ظرفیت تولید برق این نیروگاه به 940مگاوات افزایش می یابد.
هرمزگان هم اکنون دارای دو نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره برداری از نیروگاه گازی گنو تعداد آنها به سه واحد افزایش می یابد.
شهرستان جاسک با 51 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.