فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۵ محموله کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

کشف محموله‌های قاچاق ۲۰ میلیارد ریالی در شیراز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم از شیراز،به‌نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان فارس، سرهنگ یوسف ملک‌زاده در تشریح این خبر اظهار داشت: 4‌واحد گشت خودرویی یگان امداد شیراز در محور ورودی شهر شیراز اقدام به اجرای طرح ایست و بازرسی کردند.

وی افزود: در این طرح پس از متوقف کردن 5 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق، در بازرسی از آنها 2 هزار و 284 تخته پتو، 592 عدد باطری، 48 دستگاه تلفن رومیزی، 75 دستگاه ماشین صورت تراشی، 22 دستگاه رادیو، 11 عدد چراغ قوه، 5 دسته بازی کامپیوتری، دو عدد مهتابی شارژی، 3 هزار عدد وسایل آشپزخانه و وسائل تزئینی خانه، 17 عدد دینام خودرو، 140 عدد استارت کامیون، 4500 عدد وسایل برقی و دیجیتالی، 10 کارتن کالای پزشکی، یک دستگاه مانیتور پزشکی همگی خارجی و فاقد مجوز قانونی و گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای کشف شده 20 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر‌نشان کرد: در این رابطه هر دستگاه خودرو توقیف و روانه پارکینگ شد و تعداد 5 قاچاقچی کالای نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ ملک‌زاده از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه توسط افراد فرصت‌طلب و سودجو، موضوع را از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

توقف محموله چوب قاچاق در استهبان

فرمانده انتظامی شهرستان استهبان از توقیف یک دستگاه کامیون حامل 10 تن چوب چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران گشت انتظامی شهرستان استهبان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ داود امجدی با اشاره به دستگیری و معرفی راننده خودرو به مراجع قضایی بیان کرد: یکی از اصول زندگی سالم، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است و فرهنگ‌سازی در این زمینه امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: این فرهنگسازی باید با همکاری تمام سازمان‌ها، رسانه‌های جمعی، مدارس و خانواده‌ها انجام شود تا حفاظت از منابع طبیعی و عوامل زیست‌محیطی به عنوان یک اصل فرهنگی در بین مردم نهادینه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.