معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان گفت: اندیشه ورزی در دو دهه اخیر در بین دانشجویان تعطیل شده است.

معاون وزیربهداشت:اندیشه ورزی دانشجویان تعطیل شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا داودآبادی فراهانی شنبه در گفت و گو با خبرنگاران خراسان شمالی اظهار کرد:هم اکنون در بین دانشجویان مطالعه و کتاب خوانی،بحث علمی و جهان بینی تضعیف شده است و دانشجویان نسبت به تاریخ معاصر، تاریخ جهان، تحولات جهان و همچنین تحولات فرهنگی کشور بی اطلاع هستند.
وی بر ایجاد فضاهایی برای تعامل فکری دانشجویان تاکید کرد و گفت: باید برنامه های تدوین شود تا دانشجویان تشویق و ترغیب به مطالعه شوند و دانش خود را در زمینه های مختلف بیشتر کنند که این امر نیز با ایجاد کانون های فرهنگی و انجمن های علمی و سایر موارد انجام می شود که برنامه های بسیار متنوعی نیز داریم.
*** 120 هزار متقاضی خوابگاه دانشجویی/ جوابگویی به 75 هزار
معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه 120 هزار دانشجو برای اسکان در خوابگاه های متقاضی هستند گفت: هم اکنون از مجموع این تعداد تنها 75 هزار نفر در خوابگاه ها اسکان دارند.
فراهانی افزود: ظرفیت اسمی خوابگاه های کشور برای دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی 45 هزار نفر است اما به علت کمبود فضا و تقاضای دانشجویان مجبور هستیم که بیش از ظرفیت دانشجوها را در این فضاها اسکان دهیم.
وی با بیان اینکه شرایط خوابگاه های کشور مطلوب نیست افزود: وسعت این خوابگاه ها در مجموع 700 هزار متر مربع است که از این میزان 300 هزار متر فرسوده و مابقی غیر استاندارد هستند.
معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان بر فعالیت تشکل ها در مراکز آموزش عالی تاکید کرد و گفت:باید شور و نشاط در دانشگاه ها ایجاد شود که این امر نیازمند ایجاد تشکل ها است که در دولت تدبیر و امید برنامه ای در این زمینه وجود دارد اما این روند کند بوده است.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید تلاش می شود که با ایجاد تشکل ها، فضایی شاد و همراه با آرامش ایجاد کنیم.
معاون دانشجویی وزارت بهداشت و درمان در بخش دیگری از سخنانش نیز در خصوص صندوق های دانشجویی گفت: متاسفانه رقم ها آنقدر کم است که دانشجویان قدرت خرید در سال 65 را نیز ندارند و با توجه به افزایش تورم ها باید فکر اساسی برای معیشت دانشجویان کرد.
وی افزود: گردش مالی صندوق رفاه دانشجویان در سال 700 میلیارد ریال است که این پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.