اراک- قدس آنلاین- احمد مختاری : مدیرعامل شرکت پتروشیمی امام خمینی(ره) شازند اعلام کرد: این شرکت در ارزیابی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از واحدهای تولیدی مطرح و در زمره یکصد شرکت برتر کشور شناخته شده است.

پتروشیمی شازند به جرگه یکصد شرکت برتر کشور پیوست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امام خمینی(ره) شازند، خداداد غریب پور افزود: پتروشیمی شازند از مجموعه های کلیدی وزارت نفت است که هفته گذشته با حضور معاون اجرایی ریاست جمهوری درسالن همایش های بین الملی صدا و سیما در تهران به صورت رسمی در بین واحدهای تولیدی مطرح کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

وی بیان کرد: هدف از رتبه بندی شرکت های برتر کشور شفاف سازی فضای کسب و کار کشور و گسترش رقابت بین شرکت های ایرانی بود و این واحدها با ارزیابی علمی در ۲۸ شاخص تعیین شدند که شاخص میزان فروش مبنای اصلی آن بوده است.

وی اضافه کرد: شاخص های اندازه و رشد شرکت اعم از فروش و اشتغال و غیره، شاخص سودآوری و عملکرد، صادرات، نقدینگی، شاخص های بدهی و شاخص های بازار از دیگر شاخص های مهم ارزیابی شرکت های برتر کشور در سال جاری بود.

غریب پور اضافه کرد: امسال شرکت های برتر در قالب ۲۹ گروه صنعتی تقسیم شده بودند به طوری که هر بنگاه تولیدی جایگاه خود را در کنار سایر شرکت های رقیب می دید و نتایج رتبه بندی سال ۹۴ نمایانگر قدرتمندی گروه های صنعتی در رشته های کسب و کار و اقتصاد کشور بود.

وی گفت:در میان ۵۰۰ شرکت برتر انتخاب شده از لحاظ شاخص صادرات و ارز آوری، سه گروه اول شامل پتروشیمی ۴۸ درصد، گروه فرآورده های نفتی ۱۲ درصد و شرکت های چند رشته ای صنعتی ۱۰ درصد سهم را از آن خود کردند. وی توضیح داد: پتروشیمی شازند برای چندمین سال پی در پی در ارزیابی های کشوری رتبه می آورد.

مجتمع پتروشیمی شازند از طرح های زیربنایی و مهم کشور است که در راستای سیاست های کلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی کشور و صادرات ایجاد شده است. طرح این مجتمع در سال ۱۳۶۳ به تصویب رسید و پس از طی مراحل طراحی، مهندسی و نصب، مرحله اول آن در سال ۱۳۷۲در مدار تولید قرار گرفت.

در ادامه کار به منظور بهبود مستمر و تولید بیشتر و متنوع تر، واحدهای دیگر مجتمع تکمیل و واحد اتوکسیلات به عنوان آخرین واحد مجتمع در سال ۸۲ راه اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت. از سال ۱۳۷۹ همزمان با تکمیل واحدها، طرح توسعه مجتمع با هدف افزایش ظرفیت واحدها به تصویب رسید که مرحله اول آن در مهرماه سال ۱۳۸۴ و عملیات اجرایی مرحله دوم در تابستان سال ۱۳۸۶ به انجام رسید. ظرفیت کامل تولید این مجتمع پس از اجرای طرح توسعه، یک میلیون و ۴۶۹ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی در سال است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.