رییس هیات مدیره و مدیرعامل فرودگاه های کشور گفت : موقعیت توریستی و گردشگری اردبیل سبب شده است تا به فرودگاه بین المللی اردبیل به عنوان یکی از معتبرترین و مجهزترین فرودگاه های ایران توجه شود.

اردبیل یکی از مجهزترین فرودگاه های ایران را داراست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، رحمت الله مه آبادی، عصر یکشنبه در حاشیه بهره برداری از دو پروژه در فرودگاه بین المللی اردبیل در گفت و گوی کوتاه با خبرنگاران افزود: تلاش می شود تا با سرمایه گذاری هرچه بیشتر درتجهیز و توسعه فرودگاه اردبیل ، این فرودگاه بتواند در زمینه حمل و نقل مسافر و بار نقش موثر داشته باشد.
وی اظهار کرد : با بهره برداری از این دو پروژه ، میزان لغو و تاخیر در پروازها در فرودگاه اردبیل که به خاطر موقعیت جغرافیایی از شرایط آب و هوایی خاص برخوردار است به حداقل ممکن خواهد رسید.
وی یادآوری کرد: این دو پروژه به همراه پروژه ترمینال بزرگ پروازهای خارجی که در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید با فراهم نمودن امکان نشست و برخاست پروازهای بزرگ ؛ شرکت های معتبر و بزرگ هواپیمایی را برای برقراری خط پروازی به فرودگاه بین المللی اردبیل ترغیب خواهد کرد.
وی همچنین گفت: در فرودگاه پارس آباد در شمال استان اردبیل نیز طرح توسعه و بهسازی سطوح پروازی در دو مرحله از پارسال آغاز شده و انتظار می رود در سال آینده مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح امکان نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ در فرودگاه پارس آباد نیز فراهم خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا اجرای طرح ILS و دستگاه کمک ناوبری تقرب دقیق ILS با بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار از پارسال در فرودگاه بین المللی اردبیل آغاز شده بود.
همچنین سامانه روشنایی تقرب دقیق PALS در تابستان امسال با 6 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار خریداری و در مدت چهار ماه در این فرودگاه نصب و راه اندازی شده است.
با بهره برداری از این پروژه ها علاوه بر امکان نشست و برخاست آسان هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه اردبیل میزان لغو و یا تاخیر در پروازهای این فرودگاه که باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی و حاکمیت پدیده هایی مانند مه و وزش شدید باد در اکثر روزهای سال با این مشکل مواجه می شد به شکل قابل توجه کاهش می یابد.
در مراسم بهره برداری از این طرح ها که همزمان با هفتمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر و در یک هوای بسیار سرد همراه با ریزش برف و وزش شدید باد انجام شد مجید خدابخش استاندار اردبیل و جمعی از مدیران و مسوولان ذیربط این استان حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.