وزیر بهداشت درباره استاد شهید نجات اللهی به عنوان نخستین شهید دانشگاهی انقلاب گفت: ما شرمنده خانواده شهدا و ایثارگران هستیم، معمولاً انسانها فراموشکار هستند و ای کاش نسل جوان کشور، تجربه بهتری از عملکرد آنها داشت.

 دیدگاه هاشمی درباره نخستین شهید دانشگاهی انقلاب

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم،سید حسن هاشمی با حضور در منزل عبدالحسین نجات اللهی پدر استاد شهید کامران نجات اللهی، نخستین استاد شهید انقلاب اسلامی با پدر، برادر و خواهر این شهید بزرگوار دیدار کرد.

برادر استاد شهید نجات اللهی از دکتر هاشمی به دلیل فعال بودن و در عین حال، داشتن آرامش با وجود مشکلات زیاد کشور، تقدیر کرد.

در این دیدار، وزیر بهداشت با بیان اینکه ما شرمنده خانواده شهدا و ایثارگران هستیم، افزود: اگر این عزیزان نبودند ما هم نبودیم و امنیت کشور مدیون آنهاست اما معمولاً انسانها فراموشکار هستند و ای کاش نسل جوان کشور، تجربه بهتری از عملکرد ما داشت.

هاشمی از شهادت استاد نجات اللهی به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که از این شهید بزرگوار، کمتر یاد می‌شود در حالیکه تشییع جنازه ایشان، حادثه پر شوری بود که نشان داد رژیم سابق بی رحم و جلاد است. شروع تحصن‌ها در سال 57 بر علیه رژیم پهلوی از تظاهرات اساتید دانشگاه‌ها بود و پس از آن کارگران، روحانیون و کارگران شرکت نفت شروع به عدالتخواهی کردند.

استاد شهید کامران نجات اللهی در هفتم مرداد ماه سال 33 در شهرستان بیجار کردستان دیده به جهان گشود و موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته مهندسی راه و ساختمان شد و در دانشگاه پلی تکنیک به عنوان استاد تدریس می‌کرد.

این شهید بزرگوار در دی ماه 57 همراه با سایر اساتید دانشگاه، برای بازگشایی دانشگاه، در تحصن وزارت علوم شرکت کرد و زمانی که رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به اجبار خاک عراق را ترک و رهسپار فرانسه شد، استاد شهید نجات اللهی به همراه برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، با هدف تقبیح این عمل توطئه آمیز حکومت‌های عراق و کویت در تبعید و عدم پذیرش رهبر شیعیان جهان و در هم کوبیدن پیکر دولت نظامی و رساندن فریاد عدالتخواهی دست به تحصن زدند و در نهایت در پنجم دی ماه سال 57 در سن 24 سالگی هنگام شرکت در تظاهرات علیه رژیم سابق، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید و در بهشت زهرا آرام گرفت.

پدر استاد شهید نجات اللهی کارمند بازنشسته وزارت بازرگانی بوده و از وی علاوه بر استاد شهید نجات اللهی، یک پسر و دو دختر دیگر به یادگار مانده و مادر این شهید بزرگوار نیز سال گذشته به دیار حق شتافت.

به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی در این دیدار پس از دریافت کتاب "یادنامه استاد شهید کامران نجات اللهی" که به همت پدر این شهید بزرگوار و سازمان دانشگاهیان جمع آوری شده بود، با اهدای لوحی از خانواده این شهید انقلاب اسلامی تقدیر کرد که متن آن به شرح زیر است:
خانواده محترم شهید کامران نجات اللهی
با سلام
سی و هفت سال از روزهای پر التهاب و سرشار از حماسه و فداکاری پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد. روزهایی که هر لحظه آن، خاطره ای ماندگار بود خاطره‌هایی ریشه دوانده در جان و دل مردم این سرزمین که زنده است و زنده خواهد ماند. یکی از آن روزها، به یقین پنجم دی ماه است، روزی که نام استاد کامران نجات اللهی، در تاریخ ایران زمین، جاودانه شد؛ آزادمردی از خطه قهرمان پرور کردستان که در 24 سالگی به جمع استادان دانشگاه پلی تکنیک تهران پیوست و با ایثار جان شیرین، بر عهد خود با خدایش وفا کرد.

استاد نجات اللهی نه اولین شهید دانشگاه بود و نه آخرین این قافله. شهادتش اما یک بار دیگر اثبات کرد که دانشگاهیان، در تمام بزنگاه‌های تاریخی این کشور نه تنها در کنار و همراه و همزبان مردم بوده اند، که هر گاه لازم بوده، برای دین و آیین و ملک و مملکت خود ایستادگی و جان فشانی کرده اند. بر خود لازم می‌دانم یک بار دیگر یاد آن استاد شهید را گرامی دارم و از درگاه خداوند کریم و سبحان بخواهم به یکایک ما توفیق ادامه دادن راه آن راد مرد را عطا فرماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.