ایلام – رئیس هیئت مدیره شرکت آرین تجارت مانا و مدیرعامل گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه گفت: اجرای موفقیت آمیز پروژه بزرگ شیرین سازی میعانات گازی ایلام، نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است.

پروژه شیرین سازی گاز ایلام؛ نمونه بارز اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مهندس مسعود سزاوار ذاکریان در آیین افتتاح بزرگترین پروژه شیرین سازی گاز کشور در ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه برای اجرای این پروژه عظیم صنعتی بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار داشت: این پروژه عظیم با بهره گیری از اندیشه، دانش و توان متخصصان ایرانی، بومی سازی و اجراء شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه گروه صنعتی گلرنگ برای اولین بار در زمینه نفت و گاز در ایلام سرمایه گذاری نموده است، افزود: امیدواریم با حمایت و هدایت دولت و وزارت نفت بتوانیم در سایر نقاط کشور نیز در حوزه های نفت و گاز سرمایه گذاری و نقش آفرینی نماییم.

رئیس هیئت مدیره شرکت آرین تجارت مانا و مدیرعامل گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه با بیان اینکه مرکاپتان موجود در میعانات گازی یک آلوده کننده و مخرب زیست محیطی است، بیان داشت: همه ما در برابر منابع طبیعی و محیط زیست پیرامونی مسئولیت داریم و بایستی در حفظ و حراست از این منابع عظیم خدادادی تلاش خود را مضاعف نماییم.

مهندس مسعود سزاوار ذاکریان با بیان این مطلب که ظرفیت شیرین سازی این مجتمع بیش از ظرفیت تولید میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام است، خاطرنشان ساخت: با توجه به طرح توسعه پالایشگاه گاز ایلام، خوشبختانه زمینه برای شیرین سازی میعانات گازی به هر میزانی که تولید شود، در این مجتمع فراهم است.

وی با بیان اینکه اگر حمایت ها، همکاری ها و همراهی های مسئولان ادامه یابد، قطعاً از این به بعد تانکرها میعانات بدبو را از مسیرهای مواصلاتی استان و کشور عبور نخواهند داد و مردم بوی بد این میعانات را استشمام نخواهند کرد، بیان داشت: این مجتمع از ظرفیت شیرین سازی ۲ میلیون لیتر میعانات گازی در طول روز برخوردار است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آرین تجارت مانا و مدیرعامل گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه اجرای این گونه پروژه را مصداق بارز و عملی اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: به این دانش ها و توانمندی های بومی بایستی بها داده شود و نباید به بهانه رفع تحریم ها نادیده گرفته شوند.

مهندس مسعود سزاوار ذاکریان به سرمایه گذاری و اشتغال زایی مجموعه گروه صنعتی گلرنگ در زمینه تولید انواع شوینده، مواد غذایی، دارویی، سلولزی و سایر صنایع از جمله نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و گفت: این مجموعه بزرگ صنعتی و تولیدی توانسته است در کل کشور برای بیش از ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد نماید.

وی افزایش بهره وری و ارزش افزوده داخلی، توجه جدی به محیط زیست، ایجاد صنایع پاک و ایجاد اشتغال پایدار را از مهمترین اهداف گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه برشمرد و تأکید کرد: امیدواریم که نگاه اشتغال آفرین مسؤلان و سرمایه گذاران در سراسر کشور ساری و جاری شود تا مشکلات بیکاران و افراد جویای کار بیش از پیش مرتفع شود و ایران اسلامی به خوبی توسعه یابد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آرین تجارت مانا و مدیرعامل گروه مهد سرمایه گذاری خاورمیانه با بیان اینکه امروز مطلع شدیم که روزانه بیش از صدها میلیون تومان از منابع ملی از طریق مشعل های پالایش گاز ایلام سوخته و هدر می رود، ادامه داد: ما این آمادگی را دارد که با همکاری و همراهی مسئولان ذیربط از هدر رفت این سرمایه عظیم ملی جلوگیری کرده و با تبدیل و بهینه سازی، این ماده ارزشمند را به مدار تولید برگرداند.

مهندس مسعود سزاوار ذاکریان با تقدیر و تشکر از همه مسئولان استانی اعم از استاندار و معاونین ایشان، مسئولان امور بین الملل وزارت نفت، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل پالایشگاه گاز ایلام و دیگر مسئولان و عزیزانی که به انحاء مختلف در به ثمر نشستن این پروژه عظیم نقش داشته اند، یادآور شد: از مجموعه روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین نیز که از ابتداء تاکنون و با تهیه و انتشار گزارشات علمی و متنوع خود، زمینه را برای اجرای این پروژه عظیم صنعتی فراهم ساخته اند، صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.