ارتش و نیروهای مردمی یمن برای مقابله با نفوذ شبه‌نظامیان وابسته به عربستان از شمال شرق پایتخت کاملا آماده هستند.

آمادگی ارتش یمن برای مقابله با نفوذ عربستان به صنعا+تصاویر، محورهای درگیری و نقشه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، چند روز است که منابع خبری وابسته به امپراتوری رسانه‌ای سعودی در منطقه، خبر از پیشروی نظامیان وابسته به عربستان به سمت شمال شرق صنعاء می‌دهند.
این رسانه‌ها با این ادعا که نیروها در حال نزدیک شدن به صنعاء هستند، می‌گویند که تا چند روز دیگر به صنعاء خواهند رسید؛ ادعایی که چند ماه است تکرار می‌شود.
همزمان «خالد بحاح» معاون «عبدربه منصور هادی»‌رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن در امارات اذعان کرد که وضعیت یمن بسیار سخت است و از متحدان عربستان خواست تا کمک کنند تا نیروهای ائتلاف سعودی در تعز راه خلاصی بیابند.
در زیر تصاویری از بخشی از آمادگی ارتش و کمیته‌های مردمی برای مقابله با هرگونه نفوذ عربستان از شمال شرق صنعاء، از جمله از سمت استان جوف که با عربستان هم‌مرز است، مشاهده می‌کنید.
و پس از عکس‌ها نگاهی می‌کنیم به محورهای اصلی درگیری در یمن.


در همین ارتباط، پیش از ظهر امروز (سه شنبه) نیروهای «عبد ربه منصورهادی» با پشتیبانی هوایی ائتلاف سعودی توانستند در منطقه «خب و الشعف» در استان «الجوف» پایگاه «الخنجر» را به کنترل خود درآورند.
به نوشته پایگاه خبری «اسلام الیوم»، نیروهای منصورهادی همچنین توانستند کنترل سه کیلومتر مربع از راههای اصلی منطقه «خب و الشعف» را در دست بگیرند.
محورهای اصلی درگیری در یمن
درگیری‌ها در محور شمال شرق استان صنعاء بشدت جریان دارد و سعودی‌ها سعی دارند تا به داخل این استان نفوذ کنند، اما با مقاومت سرسختانه نیروهای انصارالله و ارتش یمن مواجه شده‌اند.
اما خطوط مقدم درگیری اصلی در یمن که ارتش یمن و انصارالله عربستان را در آن زمینگیر کرده‌اند، به قرار زیر است:
- محور شرق صنعاء در استان مأرب که ائتلاف سعودی پشت خط دفاعی انصارالله زمینگیر شده است و چند ماه است موفق به نفوذ نشده است (نقشه زیر).
- محور شمال شرق در استان جوف که عربستان با خرید شیوخ برخی قبایل تلاش می‌کند خود را به صنعاء نزدیک کند و تا اندازه‌ای در این امر موفق بوده. البته انصارالله خط دفاعی را در مرز صنعاء قرار داده است (نقشه زیر).|
- محور شمال غرب صنعاء، استان حجه که بر خلاف جنگ روانی رسانه‌های سعودی، ائتلاف عربستان با آتش سنگین هوایی هم موفق نشده از این سمت به پایتخت نزدیک شود.
- محور جنوب غرب در استان تعز که نیروهای ائتلاف سعودی عملا در تنگنا افتاده‌اند و حتی تلاش کردند در مذاکرات سیاسی در سوئیس، راه تنفسی برای خود به بهانه ورود کمک‌های انسانی به این استان برای خود باز کنند.


تاکنون ارتش یمن و انصارالله در هیچ یک از این محورها اجازه پیشروی به ائتلاف سعودی را نداده‌اند و در مقابل در جبهه جنوبی عربستان در نجران و عسیر و جازان، اهداف نظامی خوبی را تحت کنترل در آورده‌اند که بزودی این مسئله در گزارشی دقیق‌تر به مخاطبان ارائه خواهد شد. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.