یکی از علمای عربستانی در مصاحبه‌ای گفت که رهبری و ملت یکپارچه از ویژگی‌های متمایز انقلاب ایران بوده است.

«رهبری و ملت یکپارچه» انقلاب ایران را از دیگر انقلاب‌ها متمایز می‌کند

به گزارش قدس آنلاین،شیخ "صالح الحجازی" از علمای شیعه عربستان در مصاحبه با تسنیم به تشریح ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

انقلاب ایران، انقلاب تمام طیف‌های جامعه ایران بود

وی در این مصاحبه گفت: انقلاب اسلامی ایران چندین ویژگی دارد که آن را با بقیه انقلاب‌های جهان متمایز می‌کند. نخستین ویژگی این انقلاب، مردمی بودن آن است که تمامی طیف‌های جامعه ایران را شامل می‌شد که همگی آنها برای تحقق اهداف اساسی متحد شدند. انقلاب ایران انقلاب بخشی از مردم یا طایفه یا طبقه‌ای از ملت ایران نبوده بلکه این انقلاب به نمایندگی از همه ملت ایران بوده است.

انقلاب ایران خواستار تغییرات اساسی بوده است

این عالم عربستانی در ادامه گفت: دومین ویژگی این انقلاب آن بوده که از ابعاد جزئی فراتر رفت و خواستار تغییرات اساسی در ایران بوده است. برخی از انقلاب‌های جهان خواستار ایجاد تغییرات جزئی مشخص شده‌ای هستند اما ملت هوشیار ایران هیچگاه خواستار تغییرات جزئی نبوده بلکه خواستار تغییرات اساسی بوده و همین موضوع یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب ایران بوده است.

انقلاب ایران علاوه بر تغییرات، خواستار مبارزه با استکبار نیز بوده است

شیخ صالح الحجازی در ادامه این مصاحبه و در تشریح ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: سومین ویژگی انقلاب ایران، این بوده که همزمان که خواستار تغییرات در کشور بوده خواستار مبارزه با استکبار نیز بوده است. خواسته انقلاب ایران، تغییر حاکم با حاکم دیگر نبوده است. بلکه خواستار تغییر نظامی مستبد و ظالم با نظامی عادل که کرامت و عزت را برای ملت به همراه داشته باشد، بوده است این در حالی است که در برخی از انقلاب‌ها تنها حاکمان عوض می‌شوند و گویی که مشکل تنها حاکم و نه نظام آن کشور بوده است.

رهبری انقلاب ایران حکیمانه و هوشیارانه بود

وی افزود: چهارمین ویژگی انقلاب ایران، رهبری آن بوده است که رهبری آن حکیمانه و هوشیارانه بوده است و این رهبری علاوه بر آنکه جنبه سیاسی داشته، جنبه دینی نیز داشته است که همین موضوع باعث جمع شدن جنبه سیاسی و دینی گردید که طی آن دستاوردهای زیادی برای ملت ایران محقق گردید. این در حالی است که در دیگر انقلاب‌ها شاهد آن هستیم که چندین رهبر داشته و به محض آنکه به پیروزی برسند درباره تقسیم پست‌ها با یکدیگر به اختلاف می افتند اما انقلاب ایران به برکت رهبری و ملت یکپارچه آن توانستند که پیروز گردند و از پیروزی نیز حفاظت کنند.

این عالم عربستانی درباره نقش رهبری امام خمینی در پیروزی انقلاب ایران گفت: رهبری امام خمینی این ویژگی‌های متمایز را داشت که وی شخصیتی فقیه، عارف، فیلسوف و اندیشمند بوده و علاوه بر همه این ویژگی‌ها، وی دارای دیدگاه سیاسی بوده که کاملا به آینده اشراف داشته است. این رهبری به علاوه تمامی این دانش‌ها، به صلابت و قدرتی که داشته متمایز گردید. امام خمینی هرگز به دنبال دستاوردها شخصی، حزبی یا طایفه‌ای نبوده است بلکه به دنبال محقق شدن دستاوردهای بزرگ برای این امت بوده که برای ملت ایران و دیگر ملت‌ها مبارک و خوش یمن بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.