قدس آنلاین- قائم شهر - حسین احمدی : نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری می گوید : اولین جرقه جدی انقلاب در مازندران ، اربعین شهدای تبریز بود که با سخنرانی آیت ا... روحانی نماینده فقید امام در استان ، موج بزرگی ایجاد گردید.

نظام متعلق به مردم است

آیت ا... معلمی در گفتگو با خبرنگار ما ، با اشاره به اینکه شهید عبدالوهاب قاسمی از شهدای هفتم تیر و روحانی جوان شیخ عبدالحمید عبدالاحد از فعالان انقلاب در آن زمان بودند ، می افزاید : موج انقلاب اسلامی در مازندران بدلیل سکونت آیت ا... روحانی در بابل از آنجا شکل گرفت و رفته رفته به همه شهرها تسری یافت.

وی از خانم مروتی ، مسعود دهقان و کاظم مبینی از اولین شهدای انقلاب اسلامی در مازندران نام می برد و اضافه می کند : با آغاز راهپیمایی ها ، سرکوب های نظام ستمشاهی شروع و بسیاری از انقلابیون مجروح و شهید شدند.

امام جمعه قائم شهر با بیان اینکه بعداز پیروزی انقلاب با توجه به  محدودیت های اعتباری و جنگ تحمیلی ، اقدامات مهم عمرانی اتفاق افتاده است ، می گوید : اگر جنگ و هزینه های آن و گرفتن فرصت از نیروهای فعال انقلاب نبود ، قطعا موفقیت ها و فعالیت های بیشتری صورت می گرفت.

آیت ا... معلمی ساخت سد شهید رجایی ساری را موجب برکت فراوان و رونق کشاورزی در منطقه تجن می داند و می افزاید : شایسته بود سدهای دیگری در سردهنه رودخانه های هراز ، تالار ، نکارود و بابلرود ساخته می شد تا کشاورزی در مازندران رونق بیشتری بگیرد چراکه آب الفبای کشاورزی ست.

وی اضافه می کند : اگر آب کافی در اختیار کشاورزان قرار گیرد سالانه دو مرتبه کشت انجام می شود که این موضوع نشان از اهمیت ذخیره سازی آب های سطحی دارد که باید در استان مازندران به این بخش توجه جدی شود.

نماینده سابق مردم قائم شهر ، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد : مازندران که در فصل های زمستان و بهار پُرآب است نباید در بهار و تابستان مشکل کمبود آب داشته باشد.

آیت ا... معلمی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی فرصت مبارکی برای خدمت بوده و مردم سزاوار تکریم هستند ، یادآور می شود : امام خمینی (ره) بارها تاکید نمودند مردم ولی نعمت ما هستند و بار انقلاب را بدوش کشیده و دفع همه فتنه ها را برعهده داشتند و مدیران هرچه تلاش کنند سزاور است و مردم شایسته خدمات بیشتر می باشند.

پدر شهیدان غلامعلی و غلامرضا معلمی ، با بیان اینکه نظام و انقلاب متعلق به مردم می باشد ، می گوید : به هنگام تهیه پیش نویس قانون اساسی برخی پیشنهاد دادند ولی امر ، مسول اجرایی کشور را انتخاب کند که امام فرمودند : مردم باید در این زمینه نقش داشته باشند و با رای آنان رئیس جمهور انتخاب شود.

آیت ا... معلمی تاکید می کند : امام خمینی (ره) به مردم اعتماد داشت و به مردم کرامت بخشید و نظام و انقلاب را متعلق به همه می دانست بنابراین باید در صحنه های مهم حساس ، حضور فعال و جدی داشته باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ، حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات 7 اسفند را فرصت مبارکی می داند و از مردم می خواهد با مشارکت خود همچون گذشته نقش آفرینی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.