قدس آنلاین/همدان: با افتتاح مرکز سلامت سیلو ؛ ۱۴هزارو ۵۹۰ نفر از اهالی این محل تحت پوشش ، شبکه سلامت قرار گرفتند.

شیوع شپش در بعضی از مناطق کم برخوردار همدان.

به گزارش قدس آنلاین از همدان ، با حضور علی تعالی فرماندار همدان ، مرکز سلامت جامع سیلو با زیر بنای 684متر ومساحت زمین 376 متر افتتاح شد.

فرماندار شهرستان همدان در این مراسم با اعلام اینکه شروع کار این پروژه در سال 91 بوده، گفت: 145 میلیون تومان هزینه تجهیزات این مرکز، از محل  اعتبار پروژه های استانی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز سلامت جامعه سیلو 14 هزار و 590 نفر را زیر پوشش قرار خواهد داد، افزود: واحدهای فعال این مرکز پزشکی،از بخش های دندانپزشکی، مامایی، بهداشت محیط حرفه‌ای، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها،

بهداشت خانواده، رابطین بهداشتی، تزریقات و پانسمان تشکیل شده است.

در حاشیه این مراسم به وجود شپش به عنوان مشکل منطقه از سوی پرسنل این مرکز به ویژه در مدارس این ناحیه اشاره شد.

این عده از پرسنل درمانی ؛ علت بروز این مشکل را افزایش مهاجرت از روستا به منطقه و نیز نگهداری حیواناتی نظیر سگ، گوسفند و... دانستند و گفتند: به همین علت تعداد مراجعات مردم به این مرکز افزایش یافته است.

 ژیلا رحیمی مسئول بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز نسبت به این مسئله، واکنش نشان داد وگفت: نگرانی خاصی در خصوص این آلودگی نیست و با کنترل می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

 وی با تاکید بر اینکه اقدامات کنترلی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: مبتلایان به این آلودگی با استفاده از شامپوی پرمترین یک درصد ؛ که در مراکز بهداشتی درمانی به صورت رایگان توزیع می‌شود، می‌توانند از شر شپش رهای

یابند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.