۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 349076

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرده در صورت نیاز و برای اطمینان از شرایط برزیل به لحاظ شیوع ویروس زیکا و به هنگام برگزاری بازی های المپیک از این کشور بازدید خواهد کرد.

 یک پشه بهانه سفر به برزیل شد

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه برگزاری سی و یکمین دوره بازی های المپیک در ریودوژانیرو برزیل‌،‌ شیوع ویروس زیکا در این کشور نگرانی هایی را در رابطه با اعزام ورزشکاران ایجاد کرده است. این نگرانی از مسئولان ورزش کشورمان نیز دور نبوده طوریکه طی چند روز گذشته کیومرث هاشمی،‌ رئیس کمیته المپیک با ارسال نامه ای به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از وی خواستار استعلام دقیق از وضعیت برزیل به لحاظ گسترش این ویروس به هنگام برگزاری بازیهای المپیک شد.

در همین راستا و طی هفته آینده نیز نشستی میان مدیران کمیته ملی المپیک با رئیس فدراسیون پزشکی-ورزشی برگزار خواهد شد تا جوانب مختلف این موضوع مورد بررسی قرار بگیرد. به واقع فدراسیون پزشکی – ورزشی به عنوان متولی سلامت ورزشکاران در تمام میادین چه مسئولیتی در این زمینه خواهد داشت؟

غلامرضا نوروزی، ‌رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این زمینه اعلام کرده که برای اطلاع کامل ورزشکاران و کل اعضای کاروان اعزامی به برزیل، نسبت به ویروس زیکا و انجام مراقبت های لازم برای عدم ابتلا به آن، دوره های آموزشی لازم را در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.

نوروزی در عین حال تاکیدکرده که در صورت نیاز، در قالب تیم ویژه شرایط برزیل را از نزدیک مورد بررسی قرار خواهیم داد تا نسبت به حفظ سلامت کامل اعضای کاروان اعزامی به هنگام برگزاری بازی های المپیک و همچنین پارالمپیک اطمینان لازم حاصل شود. البته تاکید می کنم این بازدید در صورت صلاحدید و تصمیم جمعی انجام خواهد شد.

بر پایه این گزارش،‌ زیکا ویروسی است که از طریق پشه به انسال منتقل می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.