معاون فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه گرایش جامعه به شعر کم رنگ شده است گفت: مردم ما کمتر شعر می خوانند و این برای ذائقه ایرانی رویداد بدی است چون جامعه از ایرانی بودن خود تهی می شود.

معاون وزیر ارشاد: گرایش جامعه ایرانی به شعر کم رنگ شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا سید عباس صالحی در آیین دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در شیراز بیان کرد: یکی از علت های شعر نخواندن جامعه ایرانی وجود مشکلات در بخش تولید است به طوری که به رغم روند مثبت گذشته، سهم تفکر در شعر، امروز به یک دغدغه تبدیل شده است.
وی افزود: شعر ایرانی پاسدار زبان پارسی است و با وجود همه کاستی ها بخش شعر در کشور همچنان مانند گذشته پرتکاپو و پویاست به طوری که در سال 93 بیش از سه هزار کتاب مجموعه شعر در کشور به چاپ رسیده است.

صالحی با بیان اینکه امروز شاعران زن، مرد و جوان و نوجوان دوشادوش هم درکاروان شعر کشور حرکت می کنند و فضای شعر را به یک بخش امید دهنده تبدیل کرده اند اظهارداشت: پس از انقلاب اسلامی افزون بر 42 هزار مجموعه شعر در کشور تولید و به چاپ رسیده که در تمام دوران ها در کشور جریان شعر پر رونق بوده است.
وی اضافه کرد: باید در کنار نقطه های امید دغدغه های شعر امروز مورد توجه قرار گیرد که جشنواره شعر فجر فرصت مناسبی برای کاستن دغدغه ها در حوزه شعر باشد.
او ادامه داد: امسال جشنواره شعر فجر در هشت استان کشور برگزار شد که برای نخستین بار بخش طنز و شعر کودک و نوجوان نیز در جشنواره بین المللی شعر فجر برگزار شد.
وی عنوان داشت: همچنین برگزاری بخش شعر عربی جشنواره بین المللی شعر فجر در کشور لبنان و حضور شاعران پارسی گوی منطقه از کشورهایی از جمله افغانستان و تاجکستان از ویژگی های این دوره از جشنواره شعر فجر بود.
بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این ایین گفت: همانگونه که اشعار حافظ با نبض پرتپش عاشق و قلب آرام عارف هماهنگ است و این زبان شعر است که پناه پرتلاطم انسان است.
در این آیین شاعران به شعرخوانی پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.