مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۱۰ تخت مراقبت ویژه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی می‌شود.

۱۱۰ تخت مراقبت ویژه در علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمد‌حسن عزتی صبح امروز در همایش روز پرستار که در تالار ابن سینای مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: کمبود نیروی پرستاری از جمله مشکلاتی است که هم برای پرستاران و هم برای بیماران نارضایتی ایجاد می‌کند به‌طوری که در حال حاضر در کشور بیش از 100 هزار پرستار نیاز است.
وی افزود: رشته پرستاری زمینه کاری خوبی دارد اما هر کسی را نمی‌توان توصیه به ورود در حوزه پرستاری کرد کسی که عاشق باشد و بتواند مشکلات بیمار را درک کند می‌تواند پرستار موفقی باشد.
عزتی تصریح کرد: در سال 94 با کمبود نیروی پرستاری روبه‌رو بودیم به‌طوری که 450 نیروی شرکتی پرستار استخدام کردیم که حتی حقوق آن‌ها بیشتر از حقوق پرسنل رسمی بود اما باز هم ریزش داشتیم و به‌دلیل سختی کار و یا عشقی که نسبت به رشته پرستاری نداشتند از مجموعه پرستاری خارج شدند.
مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: امسال 220 پرستار تمدید طرح داشتیم و 65 دانشجوی پرستاری را که معدل بالای دانشگاه بودند به کارگیری کردیم، 273 پرستار در سال 94 به صورت پیمانی جذب شده‌اند که ابلاغ آنها زده شده و تا پایان سال آغاز به‌کار می‌کنند.
وی بیان کرد: در سال جاری 170‌نیروی کمک دهدار گرفتیم که مجوز آن درست شده و این افراد جز بهترین  کمک دهداران در گزینش‌ها از نظر روحی، روانی و بدنی بوده‌اند.
عزتی با بیان اینکه در حال حاضر 5 هزار و 500 نفر در کادر پرستاری استان فعال هستند گفت: 4 هزار و 981 تخت فعال داریم و ظرفیت نیروی پرستاری به نسبت تخت‌های بیمارستانی 1.1 درصد است و امیدواریم این ظرفیت به  1.25 صدم برسد.
مدیر پرستاری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه 110 تخت مراقبت ویژه امسال راه اندازی می‌شود اظهار کرد: برای راه اندازی این تخت‌ها نیاز به پرستار داریم تا به رتبه 1.25 دست یابد، بنابراین باید استخدام 1300 پرستار در سال 95 در برنامه داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: 500 کمک دهیار نیز برای سال 95 پیش بینی شده ضمن اینکه برای محل پاویون پرستاران 5 میلیون تومان به بیمارستان‌ها پرداخت شده تا از این طریق بتوانیم به حرفه پرستاری بها دهیم و این مبلغ تنها به منظور تجهیز پاویون پرستاران است.
عزتی در ارتباط با کارانه پرستاران گفت: 42 دانشگاه در کشور کارانه‌هایشان مبتنی بر عملکرد پرداخت می‌شود و تمام تلاشمان این بوده که بتوانیم در پایان هر ماه کارانه پرستاران را پرداخت کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.