مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: یک کیلومتر از خط دوم قطارشهری مشهد ریل گذاری شد.

ریل گذاری یک کیلومتر از خط دوم قطارشهری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، کیانوش کیامرز در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات ریل گذاری خط دوم قطار شهری مشهد از دی ماه گذشته آغاز شده است.
وی با اشاره به اتمام عملیات حفاری این خط گفت: هم اینک دستگاههای حفاری تی.بی.ام برای آغاز حفاری مسیر خط سوم قطار شهری مشهد به میدان فردوسی منتقل شده و در دست مونتاژ است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: مونتاژ این دو دستگاه تا پایان سال به پایان می رسد و عملیات حفاری این خط از ابتدای سال 95 آغاز خواهد شد.
وی از تایید ترک تشریفات مناقصه برای خط سوم قطارشهری مشهد در وزارت کشور نیز خبر و ادامه داد: این درخواست در حوزه کارشناسی توسط هیات سه نفره متشکل از معاون عمرانی وزارت کشور، معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاون نظارت مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی بررسی و امضا شده است.
کیامرز گفت: پس از این مرحله باید ترک تشریفات خط سوم قطارشهری مشهد توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تایید و ابلاغ شود.
وی افزود: همچنین تا اسفند ماه آتی سه رام قطار برای خط دوم قطارشهری مشهد شامل 15 واگن از کشور سازنده بارگیری و به ایران وارد خواهد شد.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط یکم آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفندماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر را در این مسیر جا به جا می کند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری مسیر 14،5 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیرماه 1390 آغاز و پانزدهم بهمن ماه امسال به پایان رسید.
عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28،5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد خردادماه امسال با حضور وزیر کشور آغاز شد و اینک مراحل ساخت ایستگاه ورودی دستگاه حفاری در ضلع شمال شرقی میدان فردوسی در حال انجام است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، به پایان رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.