۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: 349764

قدس آنلاین – رها واعظی: کارشناسان فناوری اعلام کرده اند که احتمالا آیفون های جدید دارای سوکت اتصال کابل شارژر و یا هنزفری نخواهند بود.

آیفون با شارژر و هنزفری بی سیم

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، ظاهرا اپل قرار است از تکنولوژی بسیار جدیدی در گوشی های هوشمند آینده ی خود استفاده کند.

طرح خلاقانه ی اپل، استفاده از شارژر بی سیم و هنزفری بدون کابل می باشد و بر روی گوشی هوشمند، هیچ سوکتی برای اتصال کابل ایجاد نمی شود. این اقدام اپل می تواند انقلابی در دنیای لوازم جانبی دستگاه های هوشمند ایجاد کند.

کارشناسان تکنولوژی که در ماه های اخیر، طرح های اپل را پیگیری می کرده اند، عنوان کرده اند که آیفون جدید کمپانی اپل دارای تغییراتی شگفت آور خواهد بود و احتمالا هیچ سوراخی برای وارد کردن کابل شارژ و یا سایر اتصالات وجود نخواهد داشت و تمامی اعمال گوشی به صورت وایرلس انجام خواهد شد.

اپل از مدت ها پیش، آغاز به بررسی تکنولوژی شارژ بی سیم دستگاه های هوشمند داشته و در صدد ایجاد تکنولوژی پیشرفته یی بوده است.

احتمالا اپل در اوایل سال 2017از تکنولوژی شارژ بی سیم گوشی های هوشمند خود رونمایی خواهد کرد.

کمپانی اپل در ماه های گذشته با ثبت حدود 5 حق اختراع مرتبط با تکنولوژی شارژ بی سیم گوشی های هوشمند، تلاش کرده است که حق انحصاری این فناوری را برای همیشه از آن خود کند.

با این تکنولوژی، استفاده از سیم در معادلات تولید گوشی های هوشمند و سایر تکنولوژی ها حذف خواهد شد. شارژ بی سیم گوشی های هوشمند دارای برد گسترده یی می باشد و از فاصله یی بیش از چندین متر نیز بدون محدودیت گوشی هوشمند را شارژ می کند.

تکنولوژی های فعالی بی سیم برای شارژ لوازم دیجیتالی، ناکارآمد هستند و گیرنده های آن ها عموما دارای اختلالات فنی زیادی می باشد. به نظر می رسد که تکنولوژی اپل به زودی انقلابی در زمینه ی انتقال قدرتمند وایرلس ایجاد خواهد کرد.

اپل در سال 2010، حق اختراعی را با تمرکز بر شارژ بی سیم ابزارها با بهره‌ گیری از "تشدید بسامد میدان مغناطیسی" به ثبت رساند. علاوه بر آن، اپل حق اختراع دیگری را ثبت کرده که براساس آن یک کاور موبایل می تواند با استفاده از امواج رادیویی، ابزار درون خود را شارژ کند.

شایعاتی در خصوص احتمال حذف هنزفری از آیفون بعدی نیز منتشر شده است و ظاهرا قرار است هنزفری های اپل تبدیل به هنزفری های بی سیم استاندارد تبدیل شوند.

علاوه بر این ها، تکنولوژی ضد آب بودن آیفون جدید نیز می تواند یکی از ویژگی های قابل توجه گوشی هوشمند جدید کمپانی اپل باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.