قدس آنلاین/همدان: جوانان استان همدان سه مدال طلا در رشته های راه کارهای نرم افزار، آجرچینی و کاشی کاری، مدال برتر در رشته اتصالات چوبی و پنج دیپلم افتخار در رشته های سی ان سی، تاسیسات الکتریکی، طراحی فضای سبز و لوله کشی کسب کردند.

بیش از ۶ میلیون نفر ساعت در مراکز فنی و حرفه ای همدان آموزش دیده اند.

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ علیرضا مهرابی مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان،  که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: ۶ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۲۴۶ نفر ساعت ؛ در مراکز دولتی و خصوصی فنی و

حرفه ای همدان در سال جاری اموزش های لازم را دیده اند.

وی گفت: با وجود نیروی انسانی ، بهره وری وتولید رو به افزایش خواهد رفت.

 وی افزود: امروزه برخی از مشاغل به دلیل نوآوری حذف یا تغییر شکل یافته اند که با استفاده از تکنولوژی روز می توان در راستای مشاغل جدید کوشابود.

 وی تصریح کرد: مراکز فنی و حرفه ای با هدف شناسایی و شکوفایی مهارت های افراد نخبه و ماهر، ترویج ارتقای سطح استانداردهای مهارت کشور و کیفیت بخشی به تولیدات اقدام به آموزش رشته های مختلف می کند.

 مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان در خصوص برگزاری مسابقه ملی مهارت هم گفت: این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود .

 وی خاطرنشان کرد: دو هزار و 163 نفر در مرحله شهرستانی مسابقه ملی مهارت شرکت کردند که از این تعداد 115 نفر به محرله ای استانی و پس از طی اردوهای پنج ماهه 14 نفر در قالب 12 تیم به استان البرز اعزام شدند.

 وی افزود: مسابقات ملی مهارت سازمان فنی و حرفه ای در رشته های سی ان سی، راهکارهای نرم افزار، طراحی فضای سبز، آجرچینی، کاشی کاری، تاسیسات الکتریکی، اتصالات چوبی و لوله کشی برگزارشد.

 
مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین در شهرستان کبودراهنگ مرکز فنی و حرفه ای خواهران با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال، کارگاه محور اشتغال قالی بافی ، خانه فرش در کبودراهنگ و کارگاه طراحی

پوشاک با اشتغالزایی 70 نفر در گل تپه به بهره برداری رسید.

 مهرابی تصریح کرد: مرکز تخصصی و آزمایشگاه جوش مخرب و غیرمخرب در ملایر و کارگاه مهارتی در پنج رشته در شهرستان فامنین در دهه فجر امسال افتتاح شد.

 وی افزود: همچنین در طی سال جاری 6 میلیون و 109 هزار و 246 نفر ساعت معادل 32 هزار و 414 نفر دوره از آموزش های مراکز فنی و حرفه یا دولتی و آزاد همدان بهره مند شدند.

 وی با اشاره به اینکه دو هزار و 200 دانشجو در مراکز فنی و حرفه ای مشغول به کسب مهارت و آموزش هستند، خاطرنشان کرد: آموزشگاه های فنی و حرفه ای در 10 رشته کاردانی و کارشناسی به دانشجویان آموزش مهارت می

دهند.

 مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان یادآورشد: 570 حرفه در طی 9 ماهه اخیر سال جاری در استان همدان آموزش داده شده  که 414 مورد مربوط به کارگاه دولتی و 400 مورد مربوط به کارگاه های بخش خصوصی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.