روزنه‌های نفوذ دشمن را  به نسل جوان نشان دهیم

مدتی است رسانه‌ها بدرستی بحث نفوذ را جدی گرفته‌اند. یکی از راه‌های نفوذ شکستن وحدت ملی است. ایران سرفراز در بسیاری از برهه‌های تاریخ خود با این نوع تهاجم مواجه شده است. در این روش بیگانگان تلاش می‌کنند با تحریک بخشی از جمعیت کشور و بویژه اقلیت‌های نژادی، زبانی و مذهبی علیه بخشی دیگر، آنان را به آشوب و مقاومت منفی تهییج کنند. در این میان همیشه تک چهره‌هایی هستند که نقش نخبه‌های سیاه را بازی می‌کنند. آن‌ها با جعل تاریخ و سرهم کردن دروغ‌هایی چند، تلاش می‌کنند تا نسل جوان این گروه‌های زبانی و نژادی و مذهبی را با خود همراه کرده و آنان را برای رسیدن به اهداف شوم خود فریب دهند. در چنین زمانی رسانه‌ها وظیفه سنگینی دارند.
با کمال تأسف هر روز آمار غمبارتری از میزان مطالعه در جامعه امروزی ما منتشر می‌شود. در ریشه‌یابی علل تأثیر پروژه‌های نفوذ، کم سوادی و بیگانگی با کتاب سم مهلکی است که عواقب خطرناکی دارد. به عدد انبوه رسانه‌های دیداری و شنیداری بیگانه و بدتر از آن رسانه‌ای با ضریب نفوذ قابل توجه به نام فضای مجازی، همواره مطالبی به عنوان تاریخ مستند جعل شده و به مخاطبان این رسانه‌ها القا می‌شود. در این زمان اگر نسل جوانی که با این دروغ‌ها روبه‌رو می‌شود، مطالعه کافی نداشته باشد، بسرعت تحریک شده و از یکسو خود بدون دانش کافی در جهت کشف صحت و سقم آنچه دیده و شنیده، وسیله‌ای برای پخش این جعلیات می‌شود و از سوی دیگر به ابزاری برای مقاصد بعدی بیگانگان که این سناریو را نداشته‌اند، بدل می‌شود.
در حال حاضر دشمنان قسم خورده ایران بزرگ در گرداگرد ما، سرمایه‌گذاری کلانی بر روی این پروژه کرده و در سایه بی‌اعتنایی رسانه‌های فراگیر ما و دیگر نهادهای مسؤول، با کمال تأسف، در برخی موارد نیز کار خویش را پیش برده‌اند. آن‌ها آشکارا درصددند در قدم اول ملیت و یکپارچگی ایران و ایرانی را هدف قرار دهند. در جنوب شرق سخن از مظلومیت بلوچ‌ها می‌گویند و در شمال شرق سنگ ترکمن‌ها را به سینه زده و در شمال غرب درصدد جعل تاریخ آذربایجان برآمده و در غرب دایه مهربانتر از مادر برای کردهای وفادار ما شده‌اند و در جنوب غرب عرب‌های غیور ایران زمین را هدف گرفته‌اند.
با کمال تأسف همان‌ها از یک سو با سوءاستفاده از فضای مجازی اهانت به نژادها و لهجه‌های ایرانی را رواج داده و از سوی دیگر با تحریک نسل جوان در مقام شاکی برمی‌آیند. باید تجربه‌های تاریخی ارزشمند پیشین را به نسل امروز آموخت تا جوان کرد و ترک وفارس و ترکمن و عرب و بلوچ و لر و... ایرانی بداند، هر جا که عده‌ای، زبان و نژاد را بر ایران مقدم داشتند و به ظاهر سنگ طایفه‌ای را به سینه زدند، دریابند که آنجا دامی پهن شده است.
باید منابع لازم در دسترس این نسل قرار گیرد تا کسی نتواند این جوانان آزاده را به پیاده نظام اهداف شوم بیگانه در گوشه و کنار این ملک بدل کند. خوب است سرانجام برتری طلبی‌های کور طایفه‌ای در افغانستان و سوریه و عراق و پیشتر در بوسنی و مانند آن در مدارس و دانشگاه‌های ما به متون درسی راه یابند تا جوانان ما بدانند دشمن با ظاهر دلسوز و باطن خونریزش، ممکن است از چه روزنه‌هایی نفوذ را آغاز کند. باید هوشیارتر باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.