قدس آنلاین/ جلیل فخرایی: همزمان با میلاد بانوی عزت و صبر، حضرت زینب کبری (علیها سلام)، شب گذشته خانواده‌های شهدا و رزمندگان لشکر فاطمیون جشنی را برپا کردند تا علاوه بر یادآوری اینکه حضرت زینب (علیها سلام) عزت اسلام است، یاد و خاطره شهدای گرانقدر مدافع حرم را گرامی بدارند.

 شهدای مدافع حرم آبروی اسلام و مسلمانان هستند

در این مراسم که خانواده‌های مدافع حرم فراتر از نام ایرانی و افغانستانی در کنار یکدیگر حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان اینکه سرخ مردن افتخار است و شهدای مدافع حرم سبب آبروی اسلام و مسلمانان هستند، به تشریح جایگاه شهیدان در نزد خداوند پرداخت.
وی گفت: چه افتخاری بالاتر از اینکه انسان در راه دفاع از اهل بیت شهید شود؟ این شهدا در ادامه راه سیدالشهدا علیه السلام به شهادت رسیدند و همه ما باید آن‌ها را گرامی بداریم. در ادامه برنامه مداحی و مولودی خوانی انجام شد و حجت‌الاسلام «زراعتی» مبتکر بازی‌ها و مسابقات قرآنی، ساعات شادی را برای حاضران به وجود آورد. «محمد کاظم کاظمی» شاعر برجسته افغانستانی نیز با دو شعر خود در مورد مدافعان حرم و رزمندگان معنویت خاصی به این محفل بخشید. خاطره گویی از میدان‌های نبرد خود وسیله‌ای است که می‌تواند تداعی‌کننده رشادت‌ها و بزرگمردی مردانی باشد که برای دفاع از ناموس اسلام جان خود را در دست گرفته و به مبارزه پرداختند. به همین جهت «حسینی» یکی از رزمندگان فاطمیون مدافع حرم، معروف به عمار، با بازگویی خاطره‌هایی کوتاه از میدان‌های نبرد، یاد دوستان رزمنده و شهیدش را گرامی داشت.
در حاشیه این مراسم حجت الاسلام سید زهیرمجاهد، مسؤول اجرایی این مراسم با اشاره به اینکه این همایش باشکوه به همت هیأت رزمندگان لشکر فاطمیون شیعیان افغانستان برگزارشد، گفت: این لشکر ابتدا با 22 نفر از حاشیه نشین‌های شهر مشهد تشکیل شد و هم اکنون با 12 هزار از نیروهای رزمنده و متخصص مشغول فعالیت و پاسداری از کیان مذهبی شیعیان است و به عنوان بازوی مهم حزب الله درجهان اسلام و جبهه مقاومت شناخته شده است .
این مراسم با اجرای سرودی توسط گروه «رویش» به کار خود پایان داد و از 9 تن از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از جامعه مهاجران افغانستان قدردانی شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.