وزیر دفاع ترکیه مدعی شد که نظامیان ارتش این کشور وارد خاک سوریه نشده اند.

ارتش ترکیه قصد ورود به خاک سوریه را ندارد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، عصمت ییلماز امروز دوشنبه در اظهاراتی ضمن تکذیب ورود 100 نظامی این کشور به خاک سوریه، گفت: ارتش ترکیه قصد ندارد وارد سوریه شود.
وی افزود: جنگنده های عربستان بر اساس توافق دو جانبه بین آنکارا و ریاض وارد پایگاه اینجرلیک می شوند.
این در حالی است که احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه یکشنبه شب خطاب به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از ادامه حملات این کشور علیه کردهای شمال سوریه خبر داد.
وی گفت: با وجود فشارهای وارد شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، کشورش قصد ندارد عملیات نظامی خود علیه کردها را تعطیل کند.
آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان از دولت ترکیه خواسته اند حملات خود علیه حزب اتحاد دموکرات کردهای سوریه را متوقف کند.
داود اوغلو در مکالمه تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تاکید کرد: دولت ترکیه حزب دموکرات کردهای شمال سوریه را نیز مانند پ ک ک دشمن خود می داند و حملات خود علیه این حزب را ادامه خواهد داد.
وی افزود: نیروهای امنیتی ترکیه در حال آماده باش کامل به سر می برند و هرگونه عملیات نظامی علیه کردها در دستور کار آنها قرار داده شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    0 0
    اتفاقا در خبر هاي همين امروز گفته شده است كه نيرو هاي زميني تركيه وارد سوريه شده اند . نظام دروغگو و منافق تركيه نمي تواند مدتي طولاني افكار عمومي را فريب دهد و دروغ هاي امروزشان سبب شرمساري آنها در آينده خواهد بود . هم در دنيا و هم در آخرت . و اين نيست مگر بر اثر هم نشيني با وهابي هاي كافر .