کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: علم و عدالت ۲ شاخصه اصلی کاندیداهای مجلس خبرگان است.

حجت‌الاسلام قربانی: دستورات ولی‌فقیه فصل‌الخطاب جامعه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علی قربانی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و ورود به دبیرستان همزمان در سال 1353 وارد حوزه علمیه مشهد شد. سطح یک حوزه را در مدرسه آیت‌الله موسوی‌نژاد گذراند و سطح دو و سه حوزه را در محضر مرحوم آیت‌الله فلسفی و آیت عظام مرتضوی، واعظ طبسی، رضا زاده و عباس‌پور تلمذ کرد.

وی سطح چهار حوزه را نزد آیات عظام قم و آیت‌الله شیرازی، فسلفی و سید ابراهیم علم‌الهدی آموخت؛ سوابق وی در امور تدریس شامل تدرس سطح عالی حوزه، تدریس خارج فقه در شهرستان‌های قم، قوچان و تربت حیدیریه و غیره است.

وی امام جمعه دو شهرستان زاوه و میامی شاهرود بوده و در حال حاضر امام جمعه شهر گرمخان خراسان‌شمالی است؛ وی هم‌‌اکنون به‌‌عنوان مدرس سطح عالی حوزه علمیه استان خراسان شمالی اشتغال دارد.

حجت‌الاسلام علی قربانی در ویژه برنامه معرفی کاندیداهای انتخاباتی مجلس خبرگان رضوی سیمای خراسان رضوی اظهار داشت: اینجانب به عنوان یک سرباز کوچک ولی امیر مسلمین، حضور در عرصه انتخابات را تکلیف خود می‌دانم و با تمام قوای علمی و فکری آماده خدمت رسانی در شرایط امروز ایران هستم.

وی افزود: با احترام به تمامی جناح‌ها، بنده به‌عنوان یک کاندیدای مستقل وارد این عرصه شده‌ام و معتقدم وابستگی به جناح یا گروه خاصی مستلزم پایبندی دائمی به اصول و عقاید آن جناح است حال آن‌که در نهاد مجلس خبرگان، فقها باید براساس شناخت و اندیشه خود حضور یابند و صاحب نظر باشند.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری درباره سوابق آموزشی و اجرایی خود در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بیش از 25 سال سابقه تدریس در حوزه و دانشگاه از جمله دانشگاه رضوی مشهد، دانشگاه آزاد مشهد و مدارس علوم حوزی را دارم. همچنین در منطقه شهرک رجایی مشهد به همت مردم، کمیته انقلاب اسلامی و ستاد عمران را جهت خدمت‌رسانی به انقلاب و ملت ایران تاسیس کردیم.

وی در رابطه با دیدگاه و نظرهای موجود پیرامون مفهوم ولایت فقیه افزود: موضوع ولایت فقیه مربوط به عصر معاصر نیست و از زمان آغاز دوران غیبت کبری امام زمان (عج) مورد توجه فقهای عالی مقام بوده است.

وی تصریح کرد: ولی‌فقیه حاکمیت جامعه اسلامی را در زمان غیبت معصوم برعهده دارد. فصل الخطاب جامعه اسلامی دستورات ولی فقیه است و در صورت مصلحت، فتوای ولی فقیه می‌تواند مقدم بر قانون باشد.

قربانی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از علم و عدالت به‌عنوان شاخصه‌های اصلی افرادی که وارد انتخابات می‌شوند، گفت: فقیه باید عالم، عادل و از جنس مردم باشد تا بتواند به وظیفه دینی، سیاسی و اجتماعی خود عمل کند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور تمامی اقشار جامعه در انتخابات مجلس خرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت همه ما می‌توانیم مبلغان خلق حما‌سه‌ای دیگر در تاریخ جمهوری اسلامی ایران باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.