مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خراسان رضوی گفت: توزیع میوه شب عید از ۲۲ اسفند ماه آغاز می‌شود که شامل ۳.۵ تن پرتقال و ۱.۵ تن سیب بوده است.

توزیع میوه شب عید از ۲۲ اسفند ماه در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سیدحمیدرضا جوادی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: همه ساله در ایام پایانی سال میوه‌های شب عید مردم تأمین می‌شود و امسال هم در بحث تنظیم میوه شب عید سیب و پرتقال فراهم شده، همچنین اقداماتی در جهت تأمین گوشت قرمز، مرغ، ماهی، و برنج صورت پذیرفته است.
وی افزود: در بحث تنظیم بازار این ایام نخستین جلسه کمیته استانی میوه شب عید در اوایل مهر ماه امسال برگزار شد و براساس تجربیات سال‌های قبل سهمیه 3.5 تن پرتقال و 1.5 تن سیب را اعلام کردیم که تاکنون 100 درصد سیب و 60 درصد پرتقال مورد نیاز تأمین شده و 40 درصد مابقی هم تا دهم اسفند ماه وارد استان می‌شود.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال دربحث توزیع میوه شب عید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شده، خاطرنشان کرد: سال گذشته اتحادیه تعاونی روستایی متولی امر توزیع میوه شب عید بود، اما امسال از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شده و شرکت تعاونی میوه و تره‌بار نگین مشهد متولی این امر است و جهت اجرای این طرح بالغ بر 11 میلیارد تومان هزینه کرده است.
جوادی تصریح کرد: توزیع میوه شب عید از 22 اسفند ماه آغاز می‌شود و زمان پایان آن بعداً مشخص می‌شود و در سال گذشته من تا پانزدهم و شهرستان‌های استان تا ششم فروردین ماه فعال بودند.
وی تأکید کرد: مبنای قیمت میوه شب عید میانگین نرخ بازار میوه و تره‌بار بوده که البته این قیمت پائین‌تر از قیمت‌های سطح شهر بوده و قیمت نهایی هم 48 ساعت قبل از توزیع اعلام می‌شود و از مجموع میوه‌های شب عید خراسان رضوی 60 درصد در مشهد و 40 درصد در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خراسان رضوی درباره نظارت‌های بازارهای میوه شب عید، بیان کرد: نظارت‌ها توسط دو مجموعه صورت می‌پذیرد و نظارت‌های عمده فروشی برعهده سازمان جهاد کشاورزی و خورده فروشی برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده است و بازرسان این دو مجموعه در صورت مشاهده هرگونه تخلفی طبق قانون به‌شدت با متخلفان برخورد می‌کنند.
جوادی گفت: مرغ مورد نیاز زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در ایام نوروز سال 1395 تأمین شده و در حد 9 هزار تن ذخیره‌سازی مرغ منجمد را داشته‌ایم و قیمت مرغ به ازای هرکیلوگرم در کشتارگاه چهار هزار و 400 تومان و در بازار پنج هزار و 500 تومان بوده است.
وی افزود: در بحث گوشت قرمز هم ذخیره‌سازی کافی توسط معاونت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی صورت پذیرفته و قیمت گوشت گوسفندی به ازای هرکیلوگرم 26 هزار تومان عمده فروشی و 31 هزار تومان خورده فروشی و گوشت گوساله نیز 22 هزار و 370 تومان عمده فروشی و 29 هزار و 180 تومان خورده فروشی بوده است.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خراسان رضوی درباره تأمین ماهی مورد نیاز مردم در سفره‌های غذایی، عنوان کرد: در بحث شیلات هم انواع ماهی مورد نیاز مردم برای نخستین وعده غذایی سال نو که به عنوان سنتی دیرینه در ایرانیان مطرح است به میزان مورد نیاز فراهم شده است.
جوادی تصریح کرد: از ابتدای بهمن ماه امسال سبد حمایتی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی فراهم شده که شامل چهار کیلوگرم برنج، 1.5 کیلوگرم گوشت مرغ و دو عدد کنسرو به ازای هرنفر بوده است که در این رابطه جلساتی جهت هماهنگی بهتر و بیشتر در امر توزیع این محصولات به افراد تحت پوشش با مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برگزار شده است و نزدیک 6 هزار نفر از مددجویان این دو مجموعه مشمول استفاده از این طرح می‌شوند.
وی تأکید کرد: در بحث رفع موضوع گرانی قیمت پیاز تلاش‌هایی صورت پذیرفته و همچنان پیگیری‌های لازم را در این رابطه داریم و هم‌اکنون در حال انجام مقدمات واردات پیاز از جیرفت به مشهد هستیم و این نوید را به مردم می‌دهیم که مشکل گرانی پیاز حداکثر تا نیمه اول اسفند ماه و قبل از آغاز خریدهای نوروزی برطرف شود.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خراسان رضوی در رابطه با مشکلات موجود در قیمت تخم‌مرغ، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث تخم‌مرغ مطرح است فاصله قیمتی از درب کارخانه تا بازار مصرف بوده است و متوسط قیمت تخم‌مرغ به ازای هرکیلوگرم در هفته گذشته در مرغداری چهار هزار 265 تومان و درب مغازه چهار هزار 950 تومان بود که در برخی مغازه‌ها تا مبلغ 6 هزار تومان هم مشاهده شد.
جوادی گفت: گران‌ترین قیمت تخم‌مرغ در اردبیل و ارزانترین در تهران بوده و قیمت این محصول در خراسان رضوی به ازای هرکیلوگرم  100 تومان ارزان‌تر از میانگین نرخ کشوری بوده است.
وی افزود: در خراسان رضوی هم متوسط بالاترین قیمت تخم‌مرغ به ازای هرکیلوگرم  در استان در قوچان با چهار هزار و 500 تومان و پائین‌ترین قیمت این محصول در تربت حیدریه با چهار هزار تومان بوده است و آخرین قیمت امروز تخم‌مرغ در مشهد به ازای هرکیلوگرم چهار هزار و 150 تومان بوده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.