برای نخستین بار در کشور جراحی قلب باز بدون متوقف کردن قلب در استان گلستان انجام شد.

"جراحی قلب باز بدون متوقف‌کردن قلب" برای نخستین بار در کشور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سعید سالکی جراح قلب گلستانی در نشستی خبری اظهار داشت: رضایتمندی بیماران از عمل جراحی قلب باز بدون متوقف کردن قلب بسیار زیاد است.
وی افزود در این نوع از جراحی قلب، بیمار با اختلالات خونی کمتری مواجه شده و وضعیت هوشیاری بهتری نیز دارد.
این جراح قلب گلستانی تصریح کرد: نخستین عمل جراحی قلب در سال 82 در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرستان کردکوی انجام شد و پس از 6 سال نخستین عمل جراحی قلب را در گرگان انجام دادیم.
سالکی گفت: بیش از 90 درصد بیماران قلب و عروق با تکنیک نوین جراحی می‎شوند که استفاده از این روش بسیار پیچیده و مشکل است اما عوارض کمتری برای بیمار دارد.
به گفته وی بیمارانی که با شیوه نوین جراحی می‌شوند شانس زنده ماندن بیشتری دارند و از مهرماه امسال که جراحی‌های قلب بیمارستان شفای گرگان به شیوه نوین انجام می‌شود بیمار منجر به فوت نداشتیم.
سالکی بابیان اینکه تاکنون 30‌بیمار به این روش جراحی شدند اظهار داشت: بخش زیادی از اعمال جراحی دنیا و کشور تا 10 سال پیش به شیوه قدیمی بود که حساسیت‌ها و بحران‌های خاص خود را داشت.
وی تأکید کرد: بیماری عروقی کرونر شایع‎ترین نوع بیماری قلبی است که در استان گلستان بیشترین شیوع را در بین مردان دارد و به نظر می‌رسد شرایط محیط و استرس‎های محیطی از مهم‌ترین علل بروز بیماری هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.