۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
کد خبر: 350170

‌امروزه بسیاری از ما درگیر دنیای مجازی و چالش‌های مختلف آن شده‌ایم، چالش‌هایی که فقط شاید ساعتی بتواند برای ما و سایران فرح‌بخش باشد، اما در واقع محتوای چندانی ندارد.

چالشی برای خوشگذرانی ‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، به نظر می‌رسد در چنین مواقعی که موضوع یا پدیده‌ای تقریبا فراگیر می‌شود، راه برای بهره‌وری آموزشی و فرهنگی در تمام سنین به خصوص جوانان وجود دارد و چه بهتر اینکه از این چالش‌ها برای بهتر زندگی کردن استفاده شود.
دکتر حسین اکبری در خصوص چالش‌های مختلفی که امروزه در فضای مجازی باب شده است، عنوان کرد: پدیده‌های جدید اجتماعی هر روز زیادتر می‌شوند و این افزایش ادامه‌دار نیز خواهد بود.
‌وی ادامه داد: به این دلیل که دسترسی به فضای مجازی آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان است فضایی فراهم شده تا افراد به خصوص جوانان بتوانند این رفتارها را در این فضا بروز دهند.
‌این جامعه‌شناس با بیان اینکه علاقه جوانان به شرکت در این چالش‌ها غیرطبیعی نیست، اظهار کرد: کشور ما جوانان زیادی دارد که نیازمند تحرک، شور و نشاط هستند و زمانی که این موقعیت در زندگی واقعی برای آنان پیش نمی‌آید، به فضای مجازی روی می‌آورند.
‌اکبری تصریح کرد: متاسفانه شور و نشاط جوانان در مسیر درستی قرار نگرفته است و آنان مجبور هستند در فضای مجازی خود را نشان دهند تا زمانی که نسل جوان درصد بالایی از یک جامعه را تشکیل می‌دهند، وقوع این پدیده‌ها طبیعی است.
‌وی با اشاره به اینکه تا خواسته‌های جوانان دسته‌بندی نشود خود را این‎‌گونه نشان می‌دهند، گفت: در هر زمانی موارد یا موضوعات مختلفی در میان جوانان شیوع پیدا می‌کند و در قالب آن مسائل انرژی و نشاط خود را استفاده می‌کنند.
‌این جامعه‎شناس یادآور شد: باید فرصت‌های اجتماعی مختلف و لازم برای جوانان فراهم شود تا هیجان و انرژی خود را در زندگی واقعی صرف کنند.
‌اکبری ادامه داد: با ایجاد فرصت ازدواج، کار و ... می‌توان موقعیت‌های سالمی برای جوانان ایجاد کرد، اگر چنین ساختارهایی ایجاد شود، جوانان دیگر انرژی اضافه‌ای ندارند تا در فضای مجازی استفاده کنند.
‌وی اظهار کرد: با توجه به این مسائل و نبود فرصت‌های واقعی، فضای مجازی بهترین بستر را برای بروز هیجان‌های جوانان فراهم کرده است و تا زمانی که نیازها در دنیای واقعی برطرف نشود، افراد برای تامین آن‌ها به فضای مجازی روی می‌آورند.
‌این جامعه‌شناس با بیان اینکه هرچند برخی از این چالش‌ها غیرطبیعی هستند، گفت: اما با توجه به فضای جامعه وقوع چنین پدیده‌هایی دور از انتظار نیست.
‌وی خاطرنشان کرد: این پدیده‌ها تنها برای خوش‌گذرانی و تخلیه انرژی هستند و به نظر نمی‌رسد خطر خاصی داشته باشند، اما ممکن است برای افراد خطرهای شخصی ایجاد کرده و آنان را با مسائل مختلفی روبرو کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.