قدس آنلاین/همدان: اجرای پروژه BRT همدان ۵۱ میلیارد تومان برآورد شده در صورتی که در بودجه شهرداری همدان تنها دو میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده و پروژه فازبندی نشده است.

پروژه‌های فرهنگی همدان پیوست فرهنگی و اجتماعی ندارد.

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ محمدرضا الیاسی عضوشورای اسلامی شهر همدان ، با اعلام مطلب فوق افزود: پروژه‌های عمرانی شهرداری همدان باید اولویت‌بندی شده ، و شهرداری همدان هم باید در تخصیص اعتبار براساس

اولویت‌بندی ها عمل کند.

وی در ادامه گفت: شورای شهر بر این موضوع تاکید دارد که شهرداری ستاد و سازمان‌های زیرمجموعه کار طراحی و نظارت را انجام ندهند و اجرا را به مناطق چهارگانه واگذار کنند.

وی با اعلام اینکه شهرداری مناطق باید مسئولیت اجرا را داشته باشند و گزارش روند اجرا را به ستاد ارائه دهند، افزود: مناطق چهارگانه شهرداری همدان از نظر اعتبارات گزارش ارائه داده و شهرداری ستاد نیز نظارت بر کیفیت اجرا را

اعمال کند که این روند در گذشته انجام نشده است.

وی تصریح کرد: این به معنای این است که این پروژه اجرایی نمی‌شود چرا که اگر شهرداری همدان به دنبال اجرای آن بود اعتبار لازم را برای اجرای این پروژه مهم شهر همدان در بودجه پیش‌بینی می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه خرید و نصب 6 دستگاه تردد شمار در بودجه سال 95 شهرداری همدان دیده شده است، خاطرنشان کرد: نیاز اصلی شهر نصب ترددشمار نبوده و لحاظ کردن این چنین ردیف‌هایی در بودجه نشان از عدم

اولویت‌بندی پروژه‌ها و طرح‌ها دارد.

الیاسی با تصریح بر اینکه برآورد اجرای پروژه‌ها و اعداد بودجه باید با یکدیگر منطبق باشند، افزود: شهرداری ، باید موارد را در بودجه سنواتی اولویت‌بندی کند تا براساس آن عمل شود.

وی با اعلام به اینکه برخی پروژه‌های شهرداری با وجود اتمام دوباره در بودجه دیده شده است، اظهار داشت: اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی ، ترافیکی و خدمات شهری باید توسط شهرداری همدان انجام شود تا همزمان با تحقق

بودجه، تخصیص اعتبار انجام شده و شهرداری نیز اجرای آن پروژه‌ها را در اولویت قرار دهد.

وی افزود: انتظار داریم شهرداری همدان در بودجه طرح مطالعاتی دارای نام برای کاهش هزینه‌های خدمات شهری در همدان پیشنهاد دهد تا بتوان هزینه‌های این حوزه را کاهش داد.

وی در آخر تاکید کرد: از شهرداری به عنوان مدیریت شهری انتظار نداریم ، بلکه این انتظار می رود که شهرداری حداقل خود را مدیریت کند و بتواند ضمن اولویت‌بندی های ذکر شده ، هزینه‌ها را نیز کاهش دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.