قدس آنلاین/ تکتم بهاردوست: حضور موفق و شگفتی ساز نخستین ساخته سینمایى محمدحسین مهدویان امسال در هر دو بخش سوداى سیمرغ و نگاه نو حضور داشت. فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» زندگی احمد متوسلیان را از دوران کودکی تا سال‌‌های حضور در جبهه‌های جنگ روایت می‌کند.

شگفتی سازهای جشنواره سی و چهارم در آخرین روز جشنواره سیزدهم

فیلمنامه فیلم توسط محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است. این اثر دومین همکاری مشترک محمد حسین مهدویان و حبیب اله والی نژاد پس از سریال «آخرین روزهای زمستان» و محصولی از سازمان هنری و رسانه ای اوج است.
فیلمبرداری «ایستاده در غبار» از اواسط شهریور ماه سال جاری در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز شد و همزمان مراحل فنى فیلم در حال انجام بود تا فیلم براى نمایش در جشنواره آماده شود.
مهدویان در گفت‌وگویى درباره ویژگى فیلمش گفته است: واقعیت این است که ما کلیشه‌‌های رایج و مرسومی درباره شخصیت‌‌های جنـگ داریم که نتیجه آن را به شکل «حاجی» ها و«سید» هایی در فیلم‌های جنگی می‌بینیم که یک جور لباس می‌پوشند یک جور تیپ‌ می‌زنند؛ این سر و شکل یک جور داشتن در فیلم‌های ما به یک روال ثابت تبدیل شده است در حالی که وقتی به ویژگی‌های منحصر به فرد روان‌شناختی و شخصیت‌شناسی خودشان توجه می‌کنیم، هر شخصیت رنگ خودش را پیدا می‌کند. این‌ها آدم‌های گوناگونی هستند با تربیت‌ها و گذشته‌ها و ویژگی‌های شخصیتی و روان‌شناختی متفاوت، حسن باقری یک آدم دیگر است و احمد متوسلیان یک آدم دیگر.
چهارشنبه
فیلم سینمایی «چهارشنبه» ساخته کارگردان جوان مشهدی هم یکی از سیمرغ داران جشنواره امسال بود.
این فیلم نخستین تجربه کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی «یوسف وجدان دوست» با بازی شهاب حسینی است که اواخر سال گذشته فیلمبرداری‌اش آغاز شد. محمدزاده پیش از فیلم چهارشنبه، ساخت هفت فیلم مستند و تدوین 22 فیلم مستند و همچنین تدوین پنج فیلم ویدیویی را بر عهده داشته است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «آن‌ها نمی‌دانستند، اتفاقی می‌افتد که چهارشنبه را برایشان روزی متفاوت خواهد کرد» .
شایان ذکر است، فیلم «چهار شنبه» امروز در دو سیانس 30/17 و 30/19 در پردیس سینمایی هویزه و فیلم «ایستاده در غبار» در سینما آفریقا و در سه سیانس 30/17 و 30/19 و 30/21 نمایش داده می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.