۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 350637

قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

نگاهی به صفحات اول برخی مطبوعات ۲۸ بهمن ۹۴

فریدون در کشور چه می کند؟

روزنامه "قدس" از "واکنش نوبخت به انتقاد اصولگرایان از مخفی کاری در قراردادهای نفتی" نوشته است. در تیتر یک این روزنامه و به نقل از "نوبخت" می خوانیم: "قرارداد محرمانه نداریم"

این روزنامه در تیتر دیگری و به نقل از "زاکانی" نوشته است: "شبکه «دلالی مخوف» شکل گرفته است"

زاکانی در نشست «گزارش یک فاجعه» از رئیس جمهور خواست مبارزه با فساد را از اطرافیان خود آغاز کند. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "آدرس پاتوق دلالان برجام2"

این روزنامه به نقل از زاکانی (نماینده تهران) می نویسد: "نماينده تهران در مجلس يادآور شد: مسيري در قرارداد کرسنت دنبال کرديم که البته آقاي زنگنه و تيمشان و کساني که در دادگاه حکم انفصالشان از خدمت صادر شده بود، هنرنمايي‌هايي داشتند، شفاف بود. در اين مسير، حداقل دو گروه دلالي کردند. در سال 80 «مهدي هاشمي» و «عباس يزدان‌پناه‌يزدي» دلالي کردند و در سال 83 «علي ترقي‌جاه» دلالي کرده است."

روزنامه "وطن امروز" هم با انتشار عکسی از "علیرضا زاکانی"؛ اظهارات وی درباره ابعاد مسائل اقتصادی برخی مدیران دولتی را تکان دهنده می داند؛ در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "فریدون در کشور چه می کند؟"

در این روزنامه می خوانیم: "روز گذشته علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با برگزاری یک نشست خبری اظهارات و اطلاعاتی تکان‌دهنده از فساد اقتصادی برخی مدیران دولت یازدهم مطرح کرد. او با برشمردن موارد این فساد و اشاره به جزئیات فسادهای صورت گرفته، از حسن روحانی خواست برای مبارزه با فساد سازمان‌یافته، از برادر خود حسین فریدون، دفتر خود به ریاست محمد نهاوندیان و نیز بیژن زنگنه پیگیری‌هایی را انجام دهد. زاکانی همچنین نام محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت روحانی را نیز به میان کشید و گفت او باید به خاطر دریافت مبالغ کلانی پول از فردی به نام ترقی‌جاه، پاسخگو باشد. سیروس ناصری، دلال بزرگ نفتی نیز از اسم‌هایی بود که زاکانی به آن اشاره کرد و درباره مراودات مالی و دلالی او با انگلیسی‌ها اطلاعاتی ارائه کرد!"

روزنامه "کیهان" هم در تیتر خود از قول "زاکانی" نوشت: "در جلسه دوشنبه های پاستور چه می گذرد؟!"

این روزنامه به نقل از "زاکانی" می نویسد: " آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادر خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه کنند.متأسفانه این ابعاد فراتر از شرایط گذشته سایر ارکان را هم دربرگرفته است، اسناد متقنی از این موضوع در دست ماست. امروز با یک شبکه بزرگ فساد مواجه هستیم که به بهانه شرایط پسابرجام و پساتحریم به دنبال تصاحب قدرت برای کسب ثروت افزون هستند."

***

تبانی بانک ها غیرقانونی است

روزنامه "همشهری" به نقل از "رئیس شورای رقابت" نوشته است: "تبانی بانک ها غیرقانونی است"؛ در این روزنامه می خوانیم: "یک روز پس از توافق بانکداران برای کاهش 2درصدی سود سپرده های یکساله مردم از 20به 18درصد و استقبال بانک مرکزی از این تصمیم، سخنگوی دولت از کاهش سود سپرده های مردم دفاع کرد تا داستان نرخ سود بانکی وارد معادله جدیدی شود."

***

کسانی که بابک زنجانی را درست کرده اند باید شرمنده باشند

روزنامه "کیهان" در صفحه اول خود دو عکس جداگانه منتشر کرده است که در آن "بابک زنجانی" در دیدار با "روحانی" و "هاشمی" دیده می شود؛ در تیتر یک این روزنامه به نقل از "معاون اول رئیس جمهور" می خوانیم: "کسانی که بابک زنجانی را درست کرده اند باید شرمنده باشند"

این روزنامه می نویسد: "این جمله طلایی و بی‌سابقه‌ای است که اسحاق جهانگیری، صبح دوشنبه در هفدهمین همایش ملی معرفی واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز بیان کرد. بی‌سابقه از آن جهت که معاون اول رئیس جمهور استثنائا حرف درستی زد و به یکی از مهم‌ترین عوامل فساد در کشور یعنی ریشه‌های مفاسدی چون بابک زنجانی اشاره می‌کند که از قضا باید آن را در  پدر معنوی حزب متبوع جهانگیری یعنی کارگزاران سازندگی دنبال  کرد."

***

این 30نفر

روزنامه "شرق" با انتشار عکسی و با بیان اینکه "فهرست اصلاح طلبان تهران برای انتخابات مجلس سرانجام نهایی شد" در تیتر یک خود نوشت: "این 30نفر"

این روزنامه در این خصوص نوشته است: "علاوه بر مطهری 2 اصولگرای معتدل نیز حضور دارند"

روزنامه "آفتاب یزد" نیز ضمن انتشار تصویر 15نفر از کاندیداهای این لیست، از آن به عنوان "لیست امید" یاد کرد. این روزنامه به نقل از "محمدرضا عارف" نوشته است: "این لیست ادامه ائتلاف 92است."

روزنامه "قانون" هم با بیان اینکه "لیست ائتلافی برای انتخابات دهم منتشر شد" در تیتر یک خود نوشته است: "اصلاح طلبان در گردش اجباری نخبگان"

این روزنامه می نویسد: "ليست اصلاح‌طبان با تمام حواشي و محدوديت‌هايي كه وجود داشت سرانجام اعلام شد. ليست آنها نيز ائتلافي بود.ليستي كه اصولگرايان نيزدرآن به چشم‌مي‌خوردند.بدون شك تضاد ديدگاه و تضارب آراء در اركان سياسي امري اجتناب‌پذير است ولي اين ليست بدون درگيري‌هايي مشابه در ميان اصولگرايان تندروتهيه شد.نكته جالب توجه حضور نزديكان لاريجاني و اصولگرايان عقل‌گرا در اين ليست است.افرادي مانند، كاظم‌جلالي،بهروزنعمتي وعلي مطهري است."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.