مرحله نیمه نهایی نخستین دوره رقابت های قرآی 'شوق تلاوت ' سه شنبه شب در آئینی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در جوار شهدای گمنام کیش آغاز شد.

 آغاز مرحله نیمه نهایی طرح شوق تلاوت در کیش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،در این دوره 47 نخبه قرآنی از هفت استان کشور در سه روز رقابت خواهند کرد .
دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قرآن در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت : تشویق نخبگان طرح ، ایجاد رقابت بین استعدادهای طرح ملی ، ارتقا سطح تلاوت ، آشنا ساختن با شرایط رقابت و کسب تجربه در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این رقابت است .
حسین مقدم کیا اظهار داشت : این رقابت ها فرصتی برای ورودی های سال های 91 تا 93 در دو رشته قرائت تقلیدی و غیر تقلیدی برای رقابت است .
وی گفت : مرحله پایانی این رقابت ها در اسفند ماه در کربلای معلی برگزار خواهد شد .
این مسئول در حوزه قرآن افزود : قرار است 15 نفر از راه یافتگان به مرحله نهائی و به منظور ترویج و تلبغ فرهنگ قرآنی در حرمین حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) ایات نورانی قران را تلاوت کنند.
وی گفت : از میان شرکت کنندگان در مرحله پایانی پنج نفر برای شرکت در فعالیت های قرآنی به دو کشور هند و یا عمان اعزام خواهند شد .
مقدم کیا در مورد زمان جدید برای ثبت نام علاقمندان شرکت در این طرح گفت : دوره جدید از 10 بهمن در 18 استان و 21 شهر آغاز شده و تا 10 اسفند ماه ادامه دارد .
مرحله مقدماتی این طرح در مساجد و مدارس کیش برگزار شد و مرحله نیمه نهایی رقابت های شوق تلاوت ویژه نخبگان تا 30 بهمن ماه در جزیره کیش برگزار می شود.
این رقابت ها با همکاری دفتر امام جمعه کیش ، سازمان منطقه آزاد و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.