مدیرکل دفتر ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه نظام نمونه ترویج برنامه‌های آموزشی توانمندسازی شبکه عاملان ترویج را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا توانمندی لازم حاصل شده و به کشاورزان منتقل شود.

برنامه‌های آموزشی  توانمندسازی شبکه عاملان ترویج در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، بهمن امیری‌لاریجانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: دفتر ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی وظیفه الگوسازی و برنامه‌ریزی برای انتقال برنامه‌های کاربردی به کشاورزان در تمام شاخصه‌های زراعت، باغبانی، دام، طیور، شیلات و آبزیان، محیط زیست، منابع طبیعی و آب و خاک از سطح ستاد تا سطوح دهستان اقداماتی را برای بهره‌برداری‌های مفید و مؤثر در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: متوسط مالکیت زمین کشاورزان خورده‌پا کم است و یکی از مهمترین علت‌ها کاهش ضریب مکانیزاسیون بوده است و برای این گروه بحث شرکت‌های فنی و مهندسی غیردولتی را فعال کرده‌ایم تا کشاورزان را تحت پوشش قرار دهند.

مدیرکل دفتر ترویج کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: در حوزه نظام نمونه ترویج برنامه‌های آموزشی  توانمندسازی شبکه عاملان ترویج را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا توانمندی لازم حاصل شده و به کشاورزان منتقل شود.

امیری‌لاریجانی تصریح کرد: در حوزه نظام نمونه ترویج یکی از اقدامات مهم ایجاد سایت‌های جامع الگویی محصول بوده که با مشارکت شبکه عاملان دولتی و غیردولتی و همچنین بهره‌‍برداران ایجاد می‌شود و آخرین یافته‌ها و دستاوردها در آن پیاده‌سازی می‌شود و در سال گذشته بالغ بر 1072 سایت الگویی در کشور ایجاد شد.

وی تأکید کرد: دستورالعمل نظام جامع الگوی ترویج اجرایی شده و مهمترین وظیفه هم ترویج الگوسازی و ترویجی بوده است که محور آن کشاورزان هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره کمک‌گیری از دانش و تجربه کشاورزان نمونه در طرح نظام نوین ترویج، بیان کرد: در سال گذشته 81 کشاورز نمونه کشوری در 76 رشته و محصول معرفی شدند که از تجربه آنها برای انتقال به سایر کشاورزان استفاده می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.