معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مهمترین رسالت آستان قدس رضوی در حوزه فرهنگی بوده و ۷۰ درصد بودجه آستان قدس رضوی صرف هزینه‌های حوزه فرهنگی می‌شود.

۷۰ درصد بودجه آستان قدس رضوی صرف هزینه‌های حوزه فرهنگی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آُتان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، اظهار داشت: اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای نشر معارف دینی مجموعه رهیافت را تشکیل داده و تاکنون 30 جلد کتاب با موضوعات مختلف فقهی، اعتقادی و دینی منتشر کرده است و آخرین اثر آن مجموعه‌ای 5 جلدی بوده که با عنوان ولایت فقیه منتشر شده است.

وی افزود: تولید مجموعه 5 جلدی رهیافت حاصل دو سال تحقیق پژوهش بوده که با استفاده از سه منبع شبهات رایج در دانشگاه‌ها، منابع اینترنتی و نسخه‎‌های موجود در اداره تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گردآوری شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی درباره عناوین و موضوعات جلدهای این کتاب، خاطرنشان کرد: جلد اول این کتاب با عنوان دین و سیاست در 8 سرفصل، جلد دوم با عنوان تعریف ولایت فقیه و ویژگی‌های ولی و حاکم اسلامی در 3 سرفصل، جلد سوم با عنوان ادله اثبات ولایت فقیه و وظایف و اختیارات ولی فقیه در 2 سرفصل، جلد چهارم با عنوان شبهات رایج در 4 سرفصل و جلد پنجم با عنوان تطبیق ویژگی‎‌های روایی ولایت فقیه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در 2 سرفصل بوده است.

حسینی تصریح کرد: همچنین در اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از تکنولوژی جدید و به‌‍روز استفاده شده تا از طریق رسانه‌های نوین از فضاهای فرهنگی بهره بیشتر و بهتری برده شود و آخرین اقدام تولید نرم افزار همراه رضوی بوده است.

وی تأکید کرد: در خرداد ماه سال 1392 ایده‌های جدیدی جهت ارائه نسخه‌های الکترونیکی در حرم مطهر رضوی مطرح شد و در این رابطه نرم‌افزاری روی تلفن همراه تعریف شده تا این خدمات بدین شکل قابل ارائه باشد؛ در خرداد ماه سال 1393 خروجی اصلی و سند این طرح پیاده سازی شد که در چهار بخش فعالیت آن آغاز شد و تاکنون نسخه‌های مختلفی بررسی شده و نخستین نسخه رسمی آن با عنوان نرم‌افزار همراه رضوی در دی ماه سال 1394 به تصویب رسید و در ایام الله دهه مبارک فجر از آن رونمایی شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه نرم‌افزار همراه رضوی در قالب چهار سرویس فعال است، عنوان کرد: نرم‌افزار همراه رضوی در قالب چهار سرویس تعاملی (در 6 بخش)، کاربردی (در 8 بخش)، معارفی (در 3 بخش) و نقشه (در یک بخش) ساخته شده است و فعلاً نسخه آزمایشی آن رونمایی شده که به‌روزرسانی هم می‌شود و نسخه نهایی و اصلی آن هم تا چند ماه آینده فعال می‌شود و باید در مسیر گسترش و اعتلای فرهنگ رضوی از به‌روزترین و نوین‌ترین نرم‌افزارهای روز دینا بهره‌مند شد.

حسینی گفت: منابع فقهی دینی و اسلامی قرآن و ائمه اطهار(ع) راه درست را نشان داده و اسلام برای هر نقطه‌ای از جهان قابلیت ارائه شدن و داشتن حرف جدید در هر دوره زمانی را دارد و می‌تواند توان اداره جهان برمدار شریعت را داشته باشد.

وی افزود: امروز وظیفه ما است که پاسخ مناسبی نسبت به شبهات ایجاد شده داشته باشیم و امروز راهبرد دشمن برای تضعیف نظام و انقلاب اسلامی به خوبی توسط مقام معظم رهبری تبیین و روشن شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی درباره هشدارهایی هم رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نفوذ فرهنگی دشمنان داده‌اند، بیان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای دوره رهبری خود از نفوذ فرهنگی گفتند و توصیه‌های لازم را تحت عناوینی همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و غیره داشتند.

حسینی تصریح کرد: مهمترین رسالت آستان قدس رضوی در حوزه فرهنگی بوده که مورد تأکید تولیت این آستان مقدس واقع شده و تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تنها سه واحد فرهنگی در آستان قدس رضوی فعال بود و امروز شاهد فعالیت 14 واحد در این حوزه هستیم و 70 درصد بودجه آستان قدس رضوی صرف هزینه‌های حوزه فرهنگی می‌شود.

وی تأکید کرد: وجود 50 کتابخانه با 10 کتابخانه تخصصی و 20 میلیون جلد کتاب و 20 هزار محصل که بیش از 50 درصد آنها رایگان تحصیل می‌کنند همه از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به بهر‌ه‌گیری از نسخه‌های فرهنگی این آستان مقدس در داخل و خارج از کشور، گفت: از نسخه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در داخل و خارج از کشور استفاده می‌شود و در مجموعه این آستان مقدس به دنبال تقویت این حوزه هستیم.

حسینی گفت: در طول سال و در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی بیش از 50 هزار عنوان برنامه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و تمام تلاش خادمان این آستان مقدس ارائه مطلوب‌رین و شایسته‌ترین خدمات به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بوده است

وی افزود: تمام این موفقیت‌ها به برکت لطف الهی، عنایات امام رضا(ع)، مجاهدت‌ها و راهنمایی‌های عالمانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران بوده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.