مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: کردستان در رده‌بندی استان‌ها بر حسب میانگین امتیاز مدال رتبه نخست را کسب کرده است.

کسب رتبه برتر کردستان در شانزدهمین مسابقات ملی مهارت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سید جمیل احمدی ظهر امروز در همایش تجلیل از مدال‌آوران ملی مهارت استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: مسابقات ملی مهارت هر ساله در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

به گفته وی، این دوره مسابقات در سال‌جاری با حضور یک‌هزار و 225 نفر در مرحله شهرستانی در استان کردستان برگزار و 57 نفر از این تعداد به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای کردستان تصریح کرد: 14 نفر به صورت تیمی و انفرادی از 57 برگزیده مرحله استانی به مسابقات ملی مهارت راه پیدا کردند.

احمدی اظهار کرد: برگزیدگان مرحله استانی شانزدهمین مرحله مسابقات مهارت استان در مرحله ملی با 427 به رقابت پرداختند و خوشبختانه موفق به کسب رتبه‌های برتری در این مرحله شدند.

وی افزود: شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 11 تا 14 بهمن ماه امسال با حضور 437 نفر کارشناس داور و ناظر اجرایی از کشور سویس و نماینده فنی از کشور روسیه ارزیابی بر اساس سیستم GFS که استاندارد ارزیابی WSI است برگزار شد.

به گفته وی، تیم اعزامی استان کردستان در 10 رشته با حضور 14 کارآموز منتخب استان در سه رشته تیمی و 2 رشته انفرادی در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در رشته رباتیک تیمی 2 نفر عماد خالق‌پناه و آرین صادقی هر دو از سنندج موفق به کسب دو مدال طلا و فردین میرزازاده از بانه در رشته جوشکاری مدال نقره را کسب کردند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان افزود: در رشته لوله‌کشی و گرمایشی امیر حاجی‌پیروتی، فناوری طرح و گرافیک، شعیب میرکی و خانم سرور علیزاده در رشته آشپزی موفق به کسب مدال نقره شدند.

احمدی خاطرنشان کرد: در رشته اکواترونیک مدیریت آب سید زانیار حسینی و نادر اسکندری هر دو از سنندج مدال برنز را از آن خود کردند و در رشته ساخت و تولید تیمی نیز میلاد محمدزاده، چیا قادری، حمید فکوری از قروه دیپلم افتخار این دوره مسابقات را کسب کردند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: کردستان و اصفهان در رده‌بندی استان‌ها بر حسب میانگین امتیاز مدال رتبه نخست را کسب کرده‌اند.

به گفته وی، کردستان در پانزدهمین دوره از مسابقات ملی مهارت بر حسب میانگین امتیاز مدال رتبه ششم کشور را بدست آورده بود.

وی اظهار کرد: استان ما در زمینه رده‌بندی بر حسب میانگین امتیازات در پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رتبه یازدهم و در این دوره رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

به گفته وی، مدال‌آوران به اردوهای آمادگی اعزام به مسابقات جهانی 2017 امارت متحد عربی راه یافته و در مسابقات جهانی حضور خواهند داشت.

وی به تسهیلات اختصاص یافته به برگزیدگان شانزدهمین مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و افزود: اهدای مدال و لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی و معرفی به بنیاد نخبگان از جمله تسهیلات اختصاص یافته به این افراد است.

وی به اهداف برگزاری این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت: فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم جوانان کشور، ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، کار و کارآفرینی، ارتقای سطح استاندارد آموزش‌‌های مهارتی در کشور و به حداقل رساندن تفاوت مهارت‌های ملی و بین‌المللی با هدف امکان استفاده از فرصت‌ها شغلی برون مرزی از اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است.

به گفته وی، ایجاد انگیزش در جوانان برای حرفه‌آموزی با هدف تقویت فرهنگ و مهارت آموزی و دستیابی به یک سیستم ارزیابی نظام‌مند آموزش‌های حرفه‌ای از دیگر اهداف برگزاری این دوره مسابقات است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.