قدس انلاین: ۳ اسفند ۱۳۶۷ را فراموش نمی کنم آن زمان که احیاگر اسلام ناب محمدی در حمایت از حاملان امانت وحی و رسالت فریاد بر آورد.

روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را در دست خود داشته باشند 

حمایت از پاسداران شهیدی که ارکان عظمت و افتخار انقلاب اسلامی را بر دوش تعهد سرخ وخونین خویش حمل نموده اند

حمایت از حماسه سازان همیشه جاوید آنانکه رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته اند و بر منبر هدایت وعظ و خطابه ناب از شمع حیاتشان گوهر شب چراغ ساخته اند.

حمایت از کسانیکه هنگامه نبرد هشت سال دفاع مقدس رشته تعلقات درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای حقیقت علم برگرفتند و سبکبالان به میهمانی عرشیان رفتند و در مجمع ملکوتیان شعر حضور سرودند.                                          

آنانکه تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود منذران صادقی شدند که بندبند حدیث صداقتشان را قطرات خون و قطعات پاره پاره پیکرشان گواهی کرده است.

درحمایت از کسانیکه در دعوت به حق و راه خونین مبارزه مردم خود اولین قربانی ها را داد و مهر ختام دفترشان شهادت بود.

آری حمایت از روحانیت راستین اسلام و تشیع، آنانکه صدها سال است تکیه گاه محرومان بوده اند و مستضعفان از کوثر زلال معرفت آن بزرگواران سیراب شده اند.      

روحانیتی که در دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارت ها وتلخی ها متحمل شده اند وهمراه با تحمل اسارت ها وتبعیدها – زندانی ها و اذیت و آزارها وزخم زبان ها شهدای گرانقدری را تقدیم نموده اند.

روحانیتی که پیش کسوت شهادت بوده اند- بالای دار رفته اند واجساد مطهرشان بر سنگ فرش های حوادث خونین به شهادت ایستاده است.                                           

روحانیتی که مظلومیتش را دیوارهای فیضیه- سلول های مخوف و انفرادی رژیم شاه کوچه وخیابان- مسجد و محراب- دفاتر کار و محل خدمت- خط مقدم جبهه- میادین مین شهادت می دهند و خون پاکشان افق فقاهت را گلگون کرده است. روحانیتی که در طول 8 سال دفاع مقدس بیش از 2500شهید تقدیم نمود.             

 آری حمایت از روحانیتی که زیر بار سرمایه داران و پول پرستان و خوانین نرفتند و همواره شرافت خود را حفظ نمودند و به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه اند آنانکه با زهد و تقوا و ریاضت درس خوانده اند و پس از کسب مقامات علمی و معنوی به همان شیوه زاهدانه و با فقر و تهیدستی و عدم تعلق به تجملات دنیا زندگی کرده اند و هرگز زیر بار منت وذلت نرفته اند.

آری فریاد امام در حمایت از روحانیت در مقابل سلاطین و ستمگرانی بود که در محو آثار رسالت همه امکانات خود را به کار گرفته اند.                                                        

در مقابل کسانیکه می خواهند ریشه دین ودینداری و در راس آن اسلام وروحانیت را بزنند. 

در مقابل کسانیکه با ژست مقدس مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند.

در مقابل مارهای خوش خط وخالی که مروج اسلام آمریکایی اند و دشمن رسول الله در مقابل کسانیکه شعار جدایی دین از سیاست سر می دهند و نمی دانند که حکومت فلسفه عملی تمامی فقه است.

در مقابل لیبرال ها آنهایی که از اول هم با انقلاب نبودند و روح الله صراحتاً اعلام نمود تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت بدست لیبرال ها بیفتد.                                              

پس هان ای سروران معزز ومعظم روحانی-ای امت حزب الله وای بسیجیان بیاییم بدون توجه به غرب حیله گر و فارغ از دیپلماسی حاکم بر جهان در صدد تحقق فقه عملی اسلام برآئیم، در غیر این صورت مادامی که فقه در کتاب ها وسینه علما مستور بماند ضرری متوجه جهانخواران نیست و روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد نمی تواند درک کند که اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست. حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث مهیای عکس العمل مناسب باشند.

حسن بابایی

رئیس شورای عالی بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.