قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت:به دنبال پیگیری بیمه واحدهای روستایی و عقد قرارداد با سه شرکت بیمه استان، یکصد هزار واحدمنزل روستایی باارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بیمه شدند.

یکصد هزار منزل روستایی در خراسان شمالی بیمه شدند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،سید علی اکبر پرویزی در پنجمین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت:رونمایی از این یکصد هزار بیمه واحدهای روستایی  با حضور دکتر جهانگیری معاول اول رییس جمهور به استان صورت خواهد گرفت.

وی در دستور کار قرار دادن بیمه اماکن، طرح ها ، پروژه ها و امکانات را  توسط مدیران دستگاه های اجرایی استان را الزامی دانست و ادامه داد:اگر موضوع بیمه تداوم یابد دیگر تنها منتظر کمک های دولت نخواهیم شد که امیدواریم شهرداران نیز به این موضوع رغبت نشان دهند.

پرویزی تصریح کرد: اگر موضوع بیمه گسترش و تبدیل به یک دائمی شود دیگر دغدغه ورود یک تیم به منطقه آسیب دیده و تهیه لیست از میزان خسارت را نداریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط با انتخابات باید خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در استان آماده کنند.

پرویزی در ادامه تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان استان تا پایان انتخابات از هرگونه حفاری برای اجرای طرح‌های عمرانی در شهرستان‌ها و مناطق روستایی خودداری کنند.

وی ادامه داد:احتمال بارش برف و باران در روز برگزاری انتخابات وجود دارد لذا دستگاه های خدمات رسانی همچون شرکت گاز و برق خدمات مورد نظر را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

وی در ارتباط با تمدید وام های کشاورزی جهت کمک به کشاورزان و دامداران آسیب دیده نیز خاطرنشان کرد:طبق مصوبه هیات دولت 325 میلیارد تومان برای تسهیلات کشاورزان تمام شهرستانهای استان تایید شده که از این میزان سهم دولت 72 میلیارد تومان است که کارمزد آنها بر عهده دولت می باشد که این مصوبه به تمام بانک ها ابلاغ شده است.

پرویزی بیان کرد: همچنین به صنایع دچار رکود و بحران نیز در قالب تمدید وام یا اخذ وام و تسهیلات جدید کمک خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان نیز گفت:17 میلیارد تومان مصوبه هیات دولت جهت بازسازی مناطق آسیب دیده از سیلاب به خراسان شمالی تعلق گرفت.

حسین عظیمی با بیان این خبر اظهار داشت:از میزان 17 میلیارد تومان، 2 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و 15 میلیارد تومان به سایر دستگاه های اجرایی استان جهت بازسازی مناطق آسیب دیده از سیلاب اختصاص می یابد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.